Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHidde Bosman Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Workshop Marketing voor Dorpshuizen
2
Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
3
Aanbod Training sociale marketing voor dorpshuizen – 3 avonden. - in staat de basisprincipes van de sociale marketing toe te passen binnen hun eigen dorpshuis - hun aanbod te vernieuwen - nieuwe doelgroepen binnen te halen. Doelgroep Beheerders/bestuurders van 10 dorpshuizen in Gelderland (twee vertegenwoordigers per dorpshuis). Prijs Ledentarief: € 50,- pp (€ 100 per dorpshuis) Niet-leden betalen € 250 (€ 500 per dorpshuis)
4
Programma van de training 1 e bijeenkomst Marketing op het niveau van het dorpshuis als geheel 2e bijeenkomst Marketing op het niveau van het specifieke aanbod Terugkomdag
5
Aanleidingen om met marketing te gaan werken Meer concurrentie Veranderende bevolkingssamenstelling Consument wordt kritischer Financier haakt (gedeeltelijk) af Bestaansrecht, visie/missie Verenigingsleven alleen is niet voldoende voor sluitende exploitatie Vraag en aanbod sluit niet (meer goed) op elkaar aan
6
Van dorpshuis naar huis van het dorp Meer doelgroepen bereiken is van levensbelang:
7
Marketing voor dorpshuizen 1.Marketing is een manier van werken die uitgaat van de klant 2.Marketing verkleint het risico dat je producten ontwikkelt waarvoor geen belangstelling bestaat 3.Uitgangspunt is het kennen van de wensen/behoeften en interesses van de potentiële klanten / doelgroepen
8
Marketing systematiek Marketingmix Doelen Doelgroepen Product Prijs Plaats/tijd/periode Personeel Promotie
9
Vandaag Marketing op het niveau van het specifieke aanbod
10
Cursus: Marketing voor dorpshuizen Doel: Dorpshuizen zijn in staat marketing toe te passen Doelgroep: bestuurders / beheerders Gelderse dorpshuizen (maximaal 10 dorphuizen, 20 cursisten) Product: Cursus drie dagdelen Prijs: 50 euro pp plus de moeite en de tijdsinvestering Plaats: drie locaties, drie avonden Personeel: deskundig, in staat om theorie en praktijk te verbinden Promotie: ALV, nieuwsbrief, website, mailing
11
Zo SMART mogelijk Doelstelling van een activiteit
12
Doelgroepen Voor wie wil je een activiteit organiseren? of Met wie kun je de doelstelling van de activiteit behalen?
13
Marketingmix
14
Product Beginnen met: Doelstelling –> Product Doelgroep –> Product Product Verlies Kostendekkend Winstgevend
15
Prijs Prijs - kwaliteitverhouding Prijs - maatschappelijke relevantie Verlies Kostendekkend Winstgevend
16
Plaats Locatie Tijd
17
Promotie programmaboek mond tot mondreclame persoonlijk bericht aan gebruikers en huurders advertentie in het lokale huis-aan-huisbladen, regionale kranten of bladen van het plaatselijke verenigingsleven persberichten uitnodigingen aan Vrienden van het Dorpshuis of vergelijkbaar folders Posters en flyers website e-mail Twitter, Facebook, Whatsapp, Youtube nieuwsbrief gemeentegids en andere gidsen
18
Personeel Wie gaat het doen? - Vrijwilligers of betaalde krachten Denk aan: klantvriendelijkheid, open, gastvrij, kennis van zaken Zet personeel in afhankelijk van de doelgroep en de activiteit?
19
Aan de slag met het Product: Pubquiz
20
Wat hebben we gedaan? Marketingmix Doelen Doelgroepen Product/aanbod Prijs Plaats/tijd Promotie Personeel
22
Stel u vragen aan: lidertit009 Gerrit Kapteijns 06 – 11 32 02 34 g.kapteijns@spectrumelan.nl @gerritkapteijns Anja Slendebroek 06 – 51 63 79 17 a.slendebroek@spectrumelan.nl @AnjaTS22
23
Klik hier voor ondertitel 2009
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.