Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdriaan Verhoeven Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Dromen voor IVN weerslag inspiratiesessie ‘Innovators gezocht’ aan de hand van beeldassociaties Grafiti: geen idee wat het is, mooi prentjes, veel kleuren, toch een geheel. IVN meer op geheel ecologie focussen, minder belang aan losse namen Vliegen: zweef over de barrieres heen, durf Opa/Kind: IVN steeds meer link met duurzaamheid, zodat kindje van de natuur kan blijven genieten zoals opa dat ook gedaan heeft Spin in web: natuur in de achtertuin! Mensen stimuleren natuur in directe omgeving te beleven. 2 e associatie: IVN die over 25 jaar als spin in het groene web functioneert Spin in web: natuur in de achtertuin! Mensen stimuleren natuur in directe omgeving te beleven. 2 e associatie: IVN die over 25 jaar als spin in het groene web functioneert Stepstones: 1 steen i het water kan de loop van de rivier veranderen. IVN- missie blijft gelden, wat we doen voortzetten Handen: ongerust over natuur, hoop dat er meer handjes komen om de natuur te beschermen, veel handen maken licht werk Betrekken van mensen, nog mer onderscheidend vermogen met wat we doen Samenwerking, vanuit mensen die de kar trekken RODE DRAAD: BEHOUD HET GOEDE, RUIMTE VOOR NIEUW, DURF BETREKKEN MENSEN IN HOOP GEDRAG TE VERANDEREN RODE DRAAD: BEHOUD HET GOEDE, RUIMTE VOOR NIEUW, DURF BETREKKEN MENSEN IN HOOP GEDRAG TE VERANDEREN Zonnebloemen: natuur. Staat voor laagdrempelig mensen laten kennismaken met natuur, hoe meer mensen belang inzien, hoe zorgvuldiger met natuur wordt omgegaan Paraplu’s: verschillende afdelingen, verschillende werkgroepen. Toch herkenbaar. En: we gaan in weer en wind Standbeelden: mensen waarderen, verdienen standbeelden, maaaar wel verder kijken Woestijn: met hulp van IVN zal de natuur blijven Catamaran: durf eens op te stappen, van de straat af, via een goed uitgezette koers en durf te ontdekken wat je tegen komt Sneeuwtop bergbeklimmer: wij als IVN ook op weg naar de top durven doorgaan
2
Concrete vernieuwing en ideeen Landelijk: IVN zomerweek (vernieuwing, wat kunnen we daar nog meer mee?) IVN West Friesland Nieuwe doelgroep: natuurkoffer enorm succes en daarmee nieuwe doelgroep, meer inkomsten voor afdeling, afdeling ontwikkelt product zelf door -nieuwe doelgroep: Via kraam op een markt een verzoek om een dovenexcursie te ontwikkelen -Wens nog niet concreet: stap af van de motor! Richten op motorclubs IVN West Friesland Nieuwe doelgroep: natuurkoffer enorm succes en daarmee nieuwe doelgroep, meer inkomsten voor afdeling, afdeling ontwikkelt product zelf door -nieuwe doelgroep: Via kraam op een markt een verzoek om een dovenexcursie te ontwikkelen -Wens nog niet concreet: stap af van de motor! Richten op motorclubs IVN Texel Wens: mini-excursie voor mensen die slecht ter been zijn, half uur/drie kwartier max IVN Texel Wens: mini-excursie voor mensen die slecht ter been zijn, half uur/drie kwartier max IVN Amsterdam -wens: nieuwe manier van omgaan met vrijwilligers, manieren verzinnen om mensen te betrekken die even iets willen doen, wat voor de flexvrijwilliger IVN Amsterdam -wens: nieuwe manier van omgaan met vrijwilligers, manieren verzinnen om mensen te betrekken die even iets willen doen, wat voor de flexvrijwilliger IVN Zuid-Kennemerland -Watercursus in drie bijeenkomsten. Nieuw dat deze ook voor bestaande gidsen is, goed voor nascholen, koppeling met nieuwe leden, goed voor pr want gidsen promoten zelf -Duurzaamheid in de natuur, relatie groen & duurzaamheid, geveltuintjes met de buurt, herichrichting Klevelaanzone, samen met andere natuurorganisaties. Let op huidige gidsen voelen zich veelal prettiger in de duinen dan in de stad -gezonde wandelingen IVN Zuid-Kennemerland -Watercursus in drie bijeenkomsten. Nieuw dat deze ook voor bestaande gidsen is, goed voor nascholen, koppeling met nieuwe leden, goed voor pr want gidsen promoten zelf -Duurzaamheid in de natuur, relatie groen & duurzaamheid, geveltuintjes met de buurt, herichrichting Klevelaanzone, samen met andere natuurorganisaties. Let op huidige gidsen voelen zich veelal prettiger in de duinen dan in de stad -gezonde wandelingen IVN Noord-Kennemerland -Nieuwe doelgroep: drigsverslafden, samen korren. -nieuwe doelgroep: nieuwe nederlanders, taalcursus, onderwerp eten i de natuur. Interessante uitwisseling! -hervitalisering Natuurtweet, jeugdgroep 9-13 jaar -nieuwe locatie/nieuwe samenwerking/nieuw product: Schaapskooi, vanuit Schaapskooi excursie met koppeling historie en dichters, dus koppeling natuur/cultuur -Ecodorp in Bergen IVN Noord-Kennemerland -Nieuwe doelgroep: drigsverslafden, samen korren. -nieuwe doelgroep: nieuwe nederlanders, taalcursus, onderwerp eten i de natuur. Interessante uitwisseling! -hervitalisering Natuurtweet, jeugdgroep 9-13 jaar -nieuwe locatie/nieuwe samenwerking/nieuw product: Schaapskooi, vanuit Schaapskooi excursie met koppeling historie en dichters, dus koppeling natuur/cultuur -Ecodorp in Bergen IVN Amstelveen Samenwerking: koningsfeest, samen met agrarische natuurvereniging. Verder hoop dat de afdelingen over 5/10 jaar ramen open heeft gezet, meer verbinding legt. Vraag: wat hebben we voor mensen die ‘even’ mee willen doen? IVN Amstelveen Samenwerking: koningsfeest, samen met agrarische natuurvereniging. Verder hoop dat de afdelingen over 5/10 jaar ramen open heeft gezet, meer verbinding legt. Vraag: wat hebben we voor mensen die ‘even’ mee willen doen? IVN Midden-Kennemerland nieuwe doelgroep: Nieuwe Nederlanders, lage geletterdheid, leren over waarde van Nederland. Vraag vanuit Stichting waarde. Module inburgeringscursus? IVN Midden-Kennemerland nieuwe doelgroep: Nieuwe Nederlanders, lage geletterdheid, leren over waarde van Nederland. Vraag vanuit Stichting waarde. Module inburgeringscursus?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.