De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Academiejaar Praktijkoriëntatie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Academiejaar Praktijkoriëntatie"— Transcript van de presentatie:

1 Academiejaar 2011-2012 Praktijkoriëntatie
KU Leuven Academiejaar Praktijkoriëntatie Marjolijn Burman Philippe Dauphin Bram De Clercq Niels Heselmans Jurgen Segers Alexandra Taylor Wannes Van Herck

2 Inhoud Onderzoeksopzet Socrates Socratische methode Conclusie

3 Onderzoeksopzet

4 Onderzoeksopzet 1. Wat zijn de criteria voor
een goed socratisch gesprek? 2. In hoeverre vinden we die criteria terug in de praktijk van het secundair onderwijs?

5 Onderzoeksopzet Literatuurstudie Empirisch onderzoek Criterialijst

6 Socrates

7 Socrates Gnothi Seauton Maieutiek Elenchus Aporie

8 Socratische methode

9 Socratische methode De socratische methode is namelijk niet de kunst om filosofie maar om filosoferen te onderwijzen, niet de kunst les te geven over filosofen, maar leerlingen tot filosofen te maken. Leonard Nelson

10 Socratische methode

11 Socratische methode Vragen & gedachten helder formuleren
Naar consensus streven Deelnemers Geldigheid onderzoeken Kunnen herhalen Eigen ervaringen

12 Socratische methode Standpunten laten onderbouwen Doorvragen
Gespreksleider Vasthouden aan uitgangsvraag Gezegde (laten) herhalen Inhoudelijk niets toevoegen

13 Conclusie

14 Conclusie Criteria’s als gids Resultaat Kritische houding

15


Download ppt "Academiejaar Praktijkoriëntatie"

Verwante presentaties


Ads door Google