Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSofie Claessens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Academiejaar 2011-2012 Praktijkoriëntatie
KU Leuven Academiejaar Praktijkoriëntatie Marjolijn Burman Philippe Dauphin Bram De Clercq Niels Heselmans Jurgen Segers Alexandra Taylor Wannes Van Herck
2
Inhoud Onderzoeksopzet Socrates Socratische methode Conclusie
3
Onderzoeksopzet
4
Onderzoeksopzet 1. Wat zijn de criteria voor
een goed socratisch gesprek? 2. In hoeverre vinden we die criteria terug in de praktijk van het secundair onderwijs?
5
Onderzoeksopzet Literatuurstudie Empirisch onderzoek Criterialijst
6
Socrates
7
Socrates Gnothi Seauton Maieutiek Elenchus Aporie
8
Socratische methode
9
Socratische methode De socratische methode is namelijk niet de kunst om filosofie maar om filosoferen te onderwijzen, niet de kunst les te geven over filosofen, maar leerlingen tot filosofen te maken. Leonard Nelson
10
Socratische methode
11
Socratische methode Vragen & gedachten helder formuleren
Naar consensus streven Deelnemers Geldigheid onderzoeken Kunnen herhalen Eigen ervaringen
12
Socratische methode Standpunten laten onderbouwen Doorvragen
Gespreksleider Vasthouden aan uitgangsvraag Gezegde (laten) herhalen Inhoudelijk niets toevoegen
13
Conclusie
14
Conclusie Criteria’s als gids Resultaat Kritische houding
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.