De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het weer een lessenserie over meteorologie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het weer een lessenserie over meteorologie"— Transcript van de presentatie:

1 Het weer een lessenserie over meteorologie

2 Het weer Tijdens de komende lessen gaan we aan het werk met het weer.
Foto’s: sneeuw; optrekkende grondmist; stapelwolk (cumulus); hagelstenen (2 à 3 cm groot) Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

3 Het weer - een woordweb Maak je eigen woordweb rondom het woord ‘Weer’
Leerlingen gaan hun eigen woordweb maken. Hierna met de klas één gezamenlijk woordweb maken. Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

4 Wat voor weer wordt het vandaag?
Gaat het sneeuwen? Regenen? Schijnt de zon? De meest actuele weersverwachting is te vinden op de website van het KNMI: Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

5 Wat gaan we doen in deze lessenserie?
kennismaken met het zelf doen van metingen iets meer leren over meteorologie (theorie) een eigen weerbericht maken een eigen onderzoek doen Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

6 Huiswerk (elke dag de komende weken)
Houd in je map/schrift elke dag het weer bij.  Gebruik voor elke dag een nieuwe (halve) bladzijde. Schrijf elke dag op wat het weer die dag was  zon, bewolking, regen, sneeuw etc. Als je thuis een thermometer en/of regenmeter en/of barometer hebt, kun je ook temperatuur (minimum en maximum), neerslaghoeveelheid en luchtdruk opschrijven (bijvoorbeeld elke dag om 7 uur ‘s avonds). Knip elke dag het weerbericht uit de krant en plak dit erbij (of, als je niet aan een krant kunt komen, print het uit van internet) Als er andere artikelen over het weer in de krant staan, kun je die erbij plakken. Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

7 Een eigen weerstation bij school
Bij de school komt een weerstation te staan (of dit staat er inmiddels al). De metingen van dit weerstation gaan we later in de lessenserie gebruiken. In de klas maken we afspraken hoe de metingen bijgehouden worden. Foto: meetveld KNMI de Bilt Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

8 Taken van de ‘verantwoordelijke’ leerlingen
bijhouden of het station correct meet actuele temperatuur, vochtigheid, luchtdruk, bewolking en weertype bepalen actuele windgegevens bepalen (eventueel) per dag minimum-, maximumtemperatuur bepalen elke dag neerslag meten zorgen dat de metingen beschikbaar zijn voor de klas (excell-sheet Tabel meetserie) invoeren metingen op de Globe-website (minimaal eens per week) Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

9 Vragen???? Welke vragen heb je over het weer?
Welke vragen zou je in de komende lessenserie graag beantwoord zien? Schrijf de vragen op in je schrift / je map. Kijk hier tijdens deze lessenserie af en toe eens even naar terug, om te zien of ze al beantwoord zijn. Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

10 Wat is het KNMI? In het volgende filmpje krijg je iets meer informatie over het KNMI – het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut. Op dit moment niet beschikbaar. Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012


Download ppt "Het weer een lessenserie over meteorologie"

Verwante presentaties


Ads door Google