De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Broadband Vital Advertisers “Baas in eigen buis” Masterclass 1 27en 28 sept. 2005 Mediaplaza, Utrecht.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Broadband Vital Advertisers “Baas in eigen buis” Masterclass 1 27en 28 sept. 2005 Mediaplaza, Utrecht."— Transcript van de presentatie:

1 Broadband Vital Advertisers “Baas in eigen buis” Masterclass 1 27en 28 sept. 2005 Mediaplaza, Utrecht

2 Agenda 9.30 Welkom en inleiding (BVA) 9.50 ID-TV platforms op een rij (D. van Smirren - TNO ICT) 10.35 Keuzes en consequenties (B. Flik - DZ) 10.55 Koffie pauze 11.15 Facts, figures en ontwikkelingen (H. v. Velzen – NLBL) 12.15 Lunch 13.15 Demo’s en cases (H. v. Velzen en B.Vetjens TNO ICT) 15.30 Pauze 15.45 Brainstorms 16.15 Afsluiting en drankje

3 Doel Broadband Vital Advertisers Bekwamen in interactie, middels geïntegreerde breedband mogelijkheden: digitale TV, (mobiele) telefonie en (breedband) internet -Triple Play- Nog beter 1:1 contact doelgroep

4 Missie Broadband Vital Advertisers Onafhankelijkheid creëren voor adverteerders ten opzichte van de media(bureaus) wat betreft de ontwikkeling van Triple Play diensten en communicatie mogelijkheden Kortom: Heft in eigen hand; Baas in eigen Buis! Ontwikkelingen voor blijven, niet afhankelijk worden van standaard media pakketten

5 Schokkend nieuws achter de buis Relevantie tijdens bereik Open formats, invloed ‘betaler’ nu nog te bepalen IOS, CTP, nieuwe ratio’s en waarden Uitdaging in exploitatie van merk en 1-op-1 relaties met consument / gebruiker Welke positie gaat u innemen?

6 Kerngebieden 1. Kennis en Awareness 2. Visie ontwikkeling 3. Doen, Ervaren, Leren 4. Informatie uitwisselen en contacten

7 Masterclasses Vorm: hands-on workshop en training Doel: in versneld tempo kennisachterstand wegwerken Effect: u weet alles over digitale, interactieve beeldscherm communicatie / Multi-play, de spelers, de mogelijkheden, business opportunities, organisatie en financiering

8 Masterclasses programma 1 Hoofddoel = Awareness Programma bestaat uit: –Facts & Figures –Trends & Ontwikkelingen –Wat kan ik ermee? –Live voorbeelden (demo’s) van de huidige stand van zaken –Wie financiert, wat levert het op, media en business modellen?

9 Uitangspunt / rode draad De rol die je als merk / bedrijf / adverteerder kunt innemen (adverteren, content owner, channel owner, peer-to-peer facilitator) De toepassingen die je kunt kiezen, inzetten (awareness, interactie, sales/distributie) De combinaties van rollen versus toepassingen vormen in de opeenvolgende Masterclasses de rode draad en vertrekpunt voor het vormgeven van de visies en pilots.

10 De keuzes en consequenties Beer Flik Dynamic Zone

11 Aandachtsvelden toepassing Matrix

12 Aandachtsvelden toepassing awareness interactie Sales / distributie Matrix

13 Aandachtsvelden rol toepassing awareness interactie Sales / distributie TORO Matrix

14 Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner awareness interactie Sales / distributie TORO Matrix

15 Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness interactie Sales / distributie TORO Matrix

16 Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness Targeting Bereik Creative interactie Targeting Bereik Creative + Propositie Interactie format Data Sales / distributie Targeting Bereik Creative + Propositie Order-format, data Fulfilment TORO Matrix url

17 Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness Targeting Bereik Creative Targeting Bereik Relevantie Creative Productie interactie Targeting Bereik Creative + Propositie Interactie format Data Relevantie Productie Interactie format CRM Data Sales / distributie Targeting Bereik Creative + Propositie Order-format, data Fulfilment Relevantie Productie Interactie format CRM Data Propositie Order-format, Fulfilment TORO Matrix

18 Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness Targeting Bereik Creative Targeting Bereik Relevantie Creative Productie Targeting Bereik Relevantie Creative / formule Productie / support interactie Targeting Bereik Creative + Propositie Interactie format Data Relevantie Productie Interactie format CRM Data Sales / distributie Targeting Bereik Creative + Propositie Order-format, data Fulfilment Relevantie Productie Interactie format CRM Data Propositie Order-format, Fulfilment TORO Matrix

19 Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness Targeting Bereik Creative Targeting Bereik Relevantie Creative Productie Targeting Bereik Relevantie Creative / formule Productie / support Targeting Bereik Relevantie Consumer intimacy Redactie interactie Targeting Bereik Creative + Propositie Interactie format Data Relevantie Productie Interactie format CRM Data Relevantie Productie ++ Interactie format ++ CRM ++ Data Relevantie Productie Consumer intimacy Interactie format CRM Data Sales / distributie Targeting Bereik Creative + Propositie Order-format, data Fulfilment Relevantie Productie Interactie format CRM Data Propositie Order-format, Fulfilment TORO Matrix amstel car

20

21

22

23 Content en interactie Vergen de kunst van relevant zijn

24 Channel en sales Vragen om diepgang en intimiteit

25 In alle gevallen Veranderen creatieve know how, productie behoeften en meetmethoden.

26 Welk scenario moet ik volgen?

27 Keuzes maken Toepassingen? Welke rol kies ik? Volgens welke planning? Wat moet ik weten en meten? Hoe definieer ik mijn merk binnen een interactieve relatie? Waarmee wil ik onderscheidend zijn? Hoe (en of) verbind ik communicatie, marketing en sales resultaat? Welke aandachtsvelden zijn voor mij van belang?

28 Masterclasses programma 2 Hoofddoel = Hoe werkt dat nu? Een interactief TV Kanaal!!! Programma bestaat uit: –Wat betekent interactieve, digitale beeldcommunicatie? –Wat gebeurt er met de kijker / gebruiker? –Hoe kom ik van een idee tot een content / channel format? –Wat komt er bij een ID-TV-productie kijken? –Wat zijn nieuwe vormen van creativiteit? –Hoe zit het met auteursrechten, uitzendrechten en de mediawet?

29 Masterclasses programma 3 Hoofddoel = Wat wordt relevant voor mijn bedrijf / merk? Programma bestaat uit: –Verdieping van toepassingen binnen specifieke rollen (4) als adverteerder. –Concrete voorbeelden en cases dieper uitgewerkt. –Concepten voor concrete pilots verder uitwerken.

30 Koffie

31 Vragen brainstorm Wat ziet u als de grote mogelijkheden achter ID-TV? Waar ziet u voor uzelf en/of uw merk grote uitdagingen liggen? Waar zien we bedreigingen? Waar weten we nog veel te weinig van? Waar hebben we echt zin in, lijkt leuk om op te pakken? Wat moeten we minimaal aan kijk en ‘click’ gedrag gaan registreren? Waar moet dit zeker niet tot leiden? Aan welke veranderingen zullen adverteerders niet ontkomen?


Download ppt "Broadband Vital Advertisers “Baas in eigen buis” Masterclass 1 27en 28 sept. 2005 Mediaplaza, Utrecht."

Verwante presentaties


Ads door Google