Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPeter Willems Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten?
Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena Leenman, Willem Jan Boot, Yvonne Lonis
2
Methode Online vragenlijst
Link g d naar adressenbestand (juni 2013) 59 ingevulde vragenlijsten terug Vooral ivm nieuw verkeersplan gemeente gekeken naar antwoorden op vragen over verkeer 6 punts schaal: (helemaal) mee eens, neutraal, (helemaal) mee oneens, geen mening 97% van respondenten heeft vragen over verkeer beantwoord 2/3 meerderheid voor een antwoord is voor bewonersvereniging overtuigend
3
In onze straat is te veel verkeer
4
In onze straat is te veel vrachtverkeer
5
In onze straat mag de hoeveelheid verkeer niet toenemen
6
Onze straat wordt te veel door sluipverkeer gebruikt
7
In onze straat wordt te hard gereden
8
Onze straat is veilig ingericht
9
Fieters en gemotoriseerd verkeer moeten (beter) gescheiden worden
10
De maximumsnelheid in onze straat moet verlaagd worden
11
De snelheid moet beter gecontroleerd worden
12
De geluidsoverlast van de N230 moet worden teruggebracht
13
De herinrichting maakt de bermen veiliger
14
Verlaging van de maximumsnelheid naar 30 km/u is een goed idee op WB en Oudedijk
15
Samenvatting mening bewoners
Voor alle wegen geldt: Er wordt te hard gereden. De hoeveelheid verkeer mag niet toenemen. Ze zijn niet veilig ingericht. De snelheid moet beter gecontroleerd worden. Er is geluidsoverlast van N230. Voor Herenweg / Gageldijk specifiek geldt: Er is te veel verkeer en te veel vrachtverkeer. Er is te veel sluipverkeer. Op Herenweg: fietsers en gemotoriseerd verkeer beter scheiden. Westbroekse Binnenweg/ Oudedijk Verlaging max snelheid naar 30 km/u is een goed idee.
16
Verkeersmetingen Herenweg (mei 2013)
3240 voertuigen gemiddeld per dag (=10% meer dan in 2011) 94 zeer zware voertuigen per dag (o.a. vrachtwagencombinatie) 105 middelzware voertuigen per dag (o.a. vrachtwagens) Toegestane snelheid: 50 km/u 54% rijdt te hard (>50 km/u) 425 auto’s per dag tussen km/u 86 auto’s tussen km/u 24 auto’s tussen km/u 10 auto’s >90 km/u Afgelopen jaar 3 ongelukken met letsel
17
Verkeersmetingen Gageldijk (mei 2013)
2963 voertuigen gemiddeld per dag 128 zeer zware voertuigen per dag (vrachtwagencombinatie) 154 middelzware voertuigen per dag (o.a. vrachtwagens) Toegestane snelheid: 60 km/u 35% rijdt te hard (>60 km/u) 223 auto’s tussen km/u 79 auto’s tussen km/u 27 auto’s >90 km/u
18
Conclusies In nieuwe verkeersvisie:
Expliciete aandacht geven aan veiligere inrichting wegen Expliciete aandacht dat er geen extra verkeer bij komt Expliciete aandacht om sluipverkeer tegen te gaan (vooral Herenweg en Gageldijk) Expliciete aandacht voor handhaven snelheid! Expliciete aandacht aan terugbrengen geluidsoverlast N230 Geen upgrade van Herenweg van ETW 50 naar GOW 50! (zie alle problemen en knelpunten!)
19
Kort andere uitkomsten enquete
57% heeft (over-)last van evenementen rond Maarsseveense Plas (vooral geluidsoverlast; vooral Rockit); 50% vindt dat er te veel grote evenementen rond Maarsseveense Plas zijn (48% vindt aantal prima) Spontane antwoorden bewoners: Natuurbehoud is belangrijk! Gebied moet landelijk blijven! Handhaving groen!
20
Bedankt voor uw aandacht!
@bewoners_mvmp
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.