Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTheophiel Aerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
2
Koersen op uw doelgroep! Het Internet verandert het zakendoen Traditionele beroepen en sectoren zijn veranderd of gaan veranderen Van:naar: Openbare veilingen >online veilingen Reisbureaus >online boekingen (Media)winkels >i-tunes, bol.com, wehkamp.nl Banken >online bankieren Verzekeraar /tussenpersoon>online verzekeraars Importeurs industriële producten >webshops Bedrijven moeten zich aan die veranderingen aanpassen of ze belanden op een doodlopende weg!
3
Koersen op uw doelgroep! Op het Internet is de klant weer koning!
4
Koersen op uw doelgroep! Daarom voorwaarde om goed gevonden te worden Kwaliteit (gerichte) bezoekers naar uw website te trekken Deze bezoekers te vangen als een lead (=potentiële klant) Deze leads om te kunnen zetten naar klanten De activiteiten op uw website te analyseren en optimaliseren
5
Koersen op uw doelgroep! (outbound) Met de “oude marketingtechnieken” proberen we een breed publiek te bereiken en hopen we op een klein percentage aan respons, gewoonlijk 1-3 %. Zie dit eens anders, 97 % is verloren gegaan! Oude marketingtechnieken: Binnendienstverkoop Telemarketing Beurzen Seminars Print reclame Direct mail/email “Old Marketing” = Uitgaande Marketing Prospect Sales is in controle Klant
6
Koersen op uw doelgroep! Nieuwe marketing: Begrippen: SEO Pay per click Blogging Smart content Landing pages Conversie tools Analyseren Nieuw = Ingaande Marketing (inbound)
7
Koersen op uw doelgroep! De moderne sales trechter Klant is in controle Klant en sales delen de controle
8
Koersen op uw doelgroep! B2B kopers zoeken in Google Bron: Marketing Sherpa 90% maakt gebruik van zoekmachines 94% gebruikt Google 84% bekijkt de eerste 2 pagina’s met resultaten Massabereik: Google! Maar... ook veel concurrentie
9
Koersen op uw doelgroep! B2B kopers zoeken in Google Bron: Marketing Sherpa Probeer voor uw website een zoekopdracht op: Woonplaats en uw producten of dienst Uw product of dienst in uw woonplaats Uw product of dienst in uw provincie Variaties van uw product of dienst
10
Koersen op uw doelgroep! Eyetrack Organisch zoekresultaat is het beste Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research
11
Koersen op uw doelgroep! Organisch zoekresultaat is het beste
12
Koersen op uw doelgroep! Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research Organisch zoekresultaat is het beste
13
Koersen op uw doelgroep! Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research Organisch zoekresultaat is het beste
14
Koersen op uw doelgroep! Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research Organisch zoekresultaat is het beste
15
Koersen op uw doelgroep! Gratis Meer bezoekers Gaat langer mee Bezoekers zijn vaardiger Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research Organisch zoekresultaat is het beste
16
Koersen op uw doelgroep! PPC clicks per positie # 1 e 7% van de clicks # 2 e 4% van de clicks # 3-4 e 2% van de clicks # 5-10 e 0,5% van de clicks
17
Koersen op uw doelgroep! Organische clicks per positie Organische zoekresultaten 75% van de clicks # 1: 25% van de clicks # 2: 12% van de clicks # 3: 8% van de clicks # 4-10 3-5% van de clicks op elke
18
Koersen op uw doelgroep! SEO=search engine optimization # TIP 1 On-Page SEO
19
Koersen op uw doelgroep! On-Page 25% Off-Page 75% Hoe beslist Google?
20
Koersen op uw doelgroep! On-Page 25% Off-Page 75% Hoe beslist Google?
21
Koersen op uw doelgroep! On-page SEO “In Beeld” * Page Title
22
Koersen op uw doelgroep! * Page Title On-page SEO “In Beeld” * URL
23
Koersen op uw doelgroep! * Page Title On-page SEO “In Beeld” * URL * H1 tag * H2 tag * H3 tag
24
Koersen op uw doelgroep! * Page Title On-page SEO “In Beeld” * URL * Bold (vet)
25
Koersen op uw doelgroep! On-page SEO “In Beeld” Page title Bovenaan de pagina dit is de blauwe balk van je browser Headings Met H1, H2, H3 HTML tags worden door de zoekmachines als belangrijke tekst van je site gezien URL kan ook keywords (zoekwoorden) bevatten die worden opgepikt door de zoekmachines Pagina tekst Is belangrijk voor m.n. bold teksten, herhaling van het keyword
26
Koersen op uw doelgroep! Onpage SEO “Niet in Beeld” * (meta) description * (meta) keywords <meta name="keywords“ NautilusNL, ITF, cruisevaart, cao, personeel, Actueel, Riviercruisevaart rijp voor cao * Alt teksten bij de plaatjes
27
Koersen op uw doelgroep! SEO=search engine optimization # TIP 2 Off-PAGE SEO
28
Koersen op uw doelgroep! Begrippen Page Rank Hoe belangrijk vind Google je site 0 tot 10 exponentiële schaal Inbound links Andere webpagina’s die naar je site linken Link Anchor tekst De link in de tekst die naar je website verwijst.
29
Koersen op uw doelgroep! Off-page SEO * Page Rank = Links *Links - Anchor teksten zijn erg belangrijk - Europese en de Internationale TransportEuropeseInternationale Google Kills Bush’s Miserable Failure Search & Other Google Bombs Jan 25, 2007 at 11:00pm ET by Danny SullivanDanny Sullivan After just over two years, Google has finally defused the “Google Bomb” that has returned US President George W. Bush at the top of its results in a search on miserable failure. The move wasn’t a post-State Of The Union Address gift for Bush. Instead, it’s part of an overall algorithm change designed to stop such mass link pranks from working.miserable failure
30
Koersen op uw doelgroep! Tip 2 – Off Page SEO Anchor-tekst een effectieve manier om meer bezoek uit de zoekmachines te verkrijgen Door Henk Meijerink | Gepubliceerd 27/07/2010 | Henk Meijerink Hoe anchor-tekst uw zoekmachine ranking verbetert Anchor textAnchor text is een hyperlink op woorden op een webpagina - wanneer u op zo’n woord klikt wordt u doorverwezen. Hier is een voorbeeld, de website van www.schuttevaer.nl heeft anchor tekst. Anchor tekst geeft meestal de bezoekers nuttige informatie over de inhoud van de pagina die je koppelt. Dit is de reden waarom anchor-tekst zo belangrijk is... Het vertelt zoekmachines waar de pagina over gaat. Gebruik het verstandig, want het verhoogt uw ranking in de zoekmachines, vooral in Google. Google leest de Anchor teksten die naar je website linken. Beschrijf vooral uw producten, diensten of woonplaats met deze teksten, dit is beter dan uw bedrijfsnaam. Laat deze anchor teksten linken naar uw landingspagina (dit is een pagina van uw website) met dit onderwerp.www.schuttevaer.nlproducten, diensten woonplaats
31
Koersen op uw doelgroep! Tip 2 – Off Page SEO Link Building Tips -Directories > DMOZ, Yahoo, wielevert.nl -Partners > brancheorganisaties etc. -Content is king- Blog - video (you tube) - foto’s -Persberichten > Vraag en Aanbod e.a. -Social Media > linkedin, facebook, twitter, hyves
32
Koersen op uw doelgroep! Tip 2 – Off Page SEO Link Building Tips Black Hat vs White Hat White Hat = eerlijk -Productie van goede content -Andere website die linken naar deze goede content -Gebruik maken van ON-Page factoren die deze content beschrijven Black Hat = bedriegen -Het kopen van links en reciprocal (wederzijds) linken -Het kopiëren van content van andere websites -Alles wat lijkt op bedriegen
33
Koersen op uw doelgroep! Welke Keywords? Zoekvolumes (doel = hoog) Relevantie (doel = hoog) De aard van de competitie (doel = lager)
34
Koersen op uw doelgroep! Pauze en daarna Google in de praktijk Met Quick scans van 3 ingediende websites 15 minuten pauze
35
Koersen op uw doelgroep! Maximaal effect in stappen! Stappenplan: Stap 1 > de belangrijkste stap is een quickscan bij u op kantoor (waardebon)
36
Koersen op uw doelgroep! Stap 1 > U krijgt advies in de juiste keyword keuze. Samen met u worden vijf strategische keywords vastgelegd. Stap 2 > U krijgt advies in de aanpassingen naar een Google friendly website. Stap 3 > Wij vertellen u over de mogelijkheden en effecten van de minisite en het optimaliseren van de landingspagina’s in uw website. Stap 4 > Wij kijken samen met u naar een effectieve oplossing voor meer traffic naar uw website. Maximaal effect in stappen! Wat gaan wij dan doen:
37
Koersen op uw doelgroep! Maximaal effect in stappen! Hartelijk dank voor uw komst! Wij nemen contact met u op voor het maken van een afspraak voor uw quickscan
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.