Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPieter-Jan Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
De inleiding van de les Functie? Aanpak?
2
De inleiding van de les - Functie?
Herhalen Situeren/integreren Duidelijkheid bieden Motiveren/creëren van betrokkenheid
3
De inleiding van de les - Aanpak?
Duidelijke vragen Duidelijke structuur/overzicht Concreet, aanschouwelijk materiaal Probleemstelling Ervaringsgericht werken Aansluiten bij actualiteit Ding-dong effect Confronteren
4
Het midden van de les Functie? Aanpak? Verwerven Verwerken/toepassen
Controleren Aanpak?
5
Het midden van de les - Verwerven
= aanbrengen van nieuwe leerstof Aandachtspunten Niveau lln. Structuur Inductie Krachtige leeromgeving, actief leren …
6
Het midden van de les - Verwerken/toepassen
= leerstof vastzetten, inoefenen, integreren, … Aandachtspunten Afwisselen met verwerving Individueel, in groep of klassikaal Meerdere actieve werkvormen Duidelijke instructies Geleidelijke opbouw in moeilijkheidsgraad Realistische oefeningen Voldoende begeleiden Variatie in oefeningen Belang lesmateriaal: handboek, werkboek, werkblaadjes
7
Het midden van de les - Controleren
= feedback voor leraar en lerenden = nagaan of nieuwe leerstof begrepen werd Aandachtspunten: Belang non-verbale signalen Proces- en productevaluatie Aandacht voor alle lerenden Stimuleren zelfevaluatie en reflectie
8
Het slot van de les Functie? Aanpak?
9
Het slot van de les – Functie?
Samenvatting Ruimte voor vragen Studietips Tijdvulling Ruimte voor reflectie Overgang naar volgende les Administratie (agenda)
10
Het slot van de les – Aanpak?
Goed voorbereiden! Niet te lang Niet te laat! OPM.: ELKE les heeft een duidelijk slot
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.