De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Investeren in wellness

Verwante presentaties


Presentatie over: "Investeren in wellness"— Transcript van de presentatie:

1 Investeren in wellness
Papendal, 18 januari 2006 Guido Grobbink

2 Investeren in wellness
Introductie Waterland Investering in HealthCity Waterland's visie op toekomst fitness

3 Investeren in wellness
Introductie Waterland Investering in HealthCity Waterland's visie op toekomst fitness

4 Waterland investeert in 3 groeimarkten....
Introductie Waterland Waterland investeert in 3 groeimarkten.... Vergrijzing Outsourcing Vrije Tijd Consumentenuitgaven aan Vrije Tijd Bevolking 55+ in Rheinland (mln) West-Europese business process outsourcing services markt (€ bln) Bevolking 55+ in Rheinland (% van totaal) België Duits- land Neder- land Sources: Eurostat (2002); IDC (2005); Euromonitor, Travel and Tourism in Germany (May 2005), in Belgium (July 2005), in The Netherlands (July 2005) (Index: 1999 = 100)

5 ...door kleine ondernemingen groot te maken
Introductie Waterland ...door kleine ondernemingen groot te maken Outsourcing & Efficiëncy Vergrijzing Vrije tijd en Welvaart Detachering Kinderopvang Medische factoring Desktop services Internet-betalingen Uitvaartwezen Rusthuizen Tandtechn. labs Medische hulpmid. Avontuurlijke reizen Mobiel entertainment Fitness

6 …met forse focus op wellness / gezondheid
Introductie Waterland …met forse focus op wellness / gezondheid Outsourcing & Efficiëncy Vergrijzing Vrije tijd en Welvaart Detachering Kinderopvang Medische factoring Desktop services Internet-betalingen Uitvaartwezen Rusthuizen Tandtechn. labs Medische hulpmid. Avontuurlijke reizen Mobiel entertainment Fitness

7 Van klein tot groot - een paar voorbeelden
Introductie Waterland Van klein tot groot - een paar voorbeelden Sophia – uitvaarten en crematoria Catalpa – kinderdagverblijven Groei door 11 acquisities #1 marktpositie 50% crematoriamarkt, 7% uitvaartmarkt Groei EBITDA-marge met 20% #1 marktpositie 110 vestigingen Autonome en acquisitieve groei 90% omzetgroei in 3 jaar Koning Aap, Shoestring – avontuurlijk reizen Harting Bank – medische hulpmiddelen #2 marktpositie Parallelle acquisitie van 6 merknamen Groei in aantal reizigers van 30% in twee jaar #2 marktpositie 10 vestigingen Autonome en 2 acquisities sinds 2003 65% omzetgroei in 2 jaar

8 Investeren in wellness
Introductie Waterland Investering in HealthCity Waterland's visie op toekomst fitness

9 Waarom is Waterland aandeelhouder van HealthCity ?
Investering in HealthCity Waarom is Waterland aandeelhouder van HealthCity ? Groeiende markt Zeer gefragmenteerd Sterke onderneming + + Groeiende focus op gezondheid Laag marktaandeel Top-5 Sterk management Grootste zelfstandige fitnessbedrijf Nederland Klaar voor snelle verdere groei % 60 Overgewicht Mannen 40 Vrouwen 20 '81 '84 '87 '90 '93 '96 '99 '02

10 HealthCity met investering Waterland sterk gegroeid
Investering in HealthCity HealthCity met investering Waterland sterk gegroeid 11 clubs, leden (1 juli 2005) 28 clubs, leden (1 januari 2006) Nieuwe clubs + Acquisities Sportstudio Apeldoorn Fitpoint FitCare MacGym Daarbij nog: 10 clubs in aanbouw 19 FitCare franchiseclubs

11 3 typen clubs voor verschillende doelgroepen
Investering in HealthCity 3 typen clubs voor verschillende doelgroepen Groot all-inclusive Dames Discount 1000–3000 m2 Topapparatuur Fitness Squash Tennis Zwem-/stoombaden Sauna Solarium Fysiotherapie Kinderopvang 200–800 m2 Ladies only Speciale apparatuur Kinesis Intensieve begeleiding All-inclusive 1000–1500 m2 Eenvoudig maar smaakvol Weinig begeleiding € 5 per week

12 Investeren in wellness
Introductie Waterland Investering in HealthCity Waterland's visie op toekomst fitness

13 Waterland's visie op toekomst fitness
Na gouden jaren (groei, btw, euro) zullen groei en prijsniveau’s verminderen … Ontwikkeling aantal fitnessleden als % bevolking Gemiddelde prijs fitness-abonnement Index U.S. Nederland UK Scandinavië Nederland Duitsland Duitsland België Tijd (jaren) Tijd (jaren)

14 …leidend tot differentiatie en consolidatie
Waterland's visie op toekomst fitness …leidend tot differentiatie en consolidatie Differentiatie: Meer typen ketens voor verschillende klantensegmenten Consolidatie: Marktaandeel top 5 zal sterk stijgen Luxe/hip Dames luxe Klein, lokaal Fitness- club Groot, All-in ? % Dames klein Discount

15 Volgende stappen Waterland in fitness
Waterland's visie op toekomst fitness Volgende stappen Waterland in fitness Snelle groei naar landelijk dekkend netwerk HealthCity Uitrollen MacGym en damesclubs Bouwen Duitse en Belgische positie in fitness

16 Volgende stap Waterland: Van ingespannen wellness…

17 …naar ontspannen wellness:
Waterland oriënteert zich op de Spa & Thermen-sector


Download ppt "Investeren in wellness"

Verwante presentaties


Ads door Google