De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1.Concurrentieanalyse Lessius Hogeschool

Verwante presentaties


Presentatie over: "1.Concurrentieanalyse Lessius Hogeschool"— Transcript van de presentatie:

0 Stef Segers Ellen Verresen Tine Van Nunen Veerle Van Rossom
Website MPC Stef Segers Ellen Verresen Tine Van Nunen Veerle Van Rossom

1 1.Concurrentieanalyse Lessius Hogeschool
Hogeschool – Universiteit Brussel Universiteit Gent

2 Lessius Hogeschool

3 Hogeschool – Universiteit Brussel

4 Universiteit Gent

5 1.1. Homepage Chaotisch Lange tekstblokken

6 1.2. Design Duidelijk onderwijsinstellingen Consistente huisstijl
Modern en hip (UGent & HUB)

7 1.3. Navigatie Enkel logo als snelkoppeling naar startpagina (Lessius & UGent) Weinig/geen gebruik aparte menubalken Handige navigatiegeschiedenis (UGent & HUB) Zoekfunctie (Lessius & UGent)

8 1.4. Inhoud Actuele info Informatie op startpagina te uitgebreid
Onvolledige info

9 1.5. Interactie Enkel “contact”

10 1.6. Leesbaarheid Leesbaar lettertype (Lessius & UGent)
Korte zinnen (HUB)

11 1.7. Technische Kwaliteit Contrasterende hyperlinks (HUB)
Browsercompatibiliteit Beperkt gebruik van technieken Geen printvriendelijke versies

12 1.8. Totaalindruk Ugent & Lessius: Chaotisch
Beperkte navigatiemiddelen Te uitgebreide startpagina Te weinig links naar uitgebreide info HUB: Beter Te weinig structuur en navigatiemogelijkheden

13 2. Projectbeschrijving

14 2.1. Beschrijving Master MPC
Interfacultair Letteren en Wijsbegeerte & Toegepaste Wetenschappen Bedrijfskunde & Bedrijfscommunicatie & Communicatiemanagement

15 2.2. Doelstelling/Missie Communicatieve professionalisering in combinatie met een bedrijfskundige profilering Opleiden om onderzoek te doen naar taal, taalgebruik en aspecten van interne en externe communicatie voor bedrijven, overheidsorganisaties en non-profitorganisaties Theorie & Vaardigheden Competenties op managementniveau

16 2.3. Aanleiding Website Website overzichtelijker maken

17 2.4.1. Doelgroep Toekomstige studenten Huidige studenten Alumni
Personeel Afnemend Veld

18 2.4.2. Doel Informeren Stimuleren Aantrekken Imago verbeteren
Naamsbekendheid verhogen Interne PR optimaliseren Vragen verminderen

19 2.5. Look and Feel Huisstijl UA Eigen professionele identiteit
Gemotiveerde studenten met professionele houding

20 2.6. Informatie & Interactie
Informatie over: Opleiding Programma Werkdruk Loopbaanperspectieven Stage Scriptie Collegeroosters Instapvoorwaarden Profiel Documentatie

21 2.6. Informatie & Interactie
Interactie voor: Alumni Studenten Professioneel overkomen voor: Personeel Afnemend Veld Website als contactmiddel: Mail Telefonisch

22 2.7. Kern van het Project Interfacultaire aspect van de opleiding in de verf zetten Naamsbekendheid en imago verbeteren Concreet informeren  Meer duidelijkheid over opleiding

23 3. Ontwerp website

24 3.1. Structuur en inhoud

25 Structuur Boomstructuur

26

27 Boomstructuur: toekomstige student
 Profiel & instapvoorwaarden  Programma Voltijdsprogramma Deeltijd programma Voorbereidingsprogramma Schakelprogramma Communicatiedriedaagse en sollicitatietraining

28 Boomstructuur: toekomstige student 2
 Loopbaanperspectieven  Praktische informatie kennisgesprekken Eerste week Inschrijvingen Vrijstellingen Onderwijsadministratie  Getuigenissen alumni

29 Boomstructuur: huidige student
 Collegeroosters  Stage en scriptie  Examens  Blackboard

30 Boomstructuur: alumni
 activiteiten Lezing Reunie  Keep in touch Getuigenissen Facebook  vacatures

31 Boomstructuur: bedrijven
 stage  vacatures  bedrijvendag Huidige MPC-site: te weinig aandacht aan communicatie met bedrijven Jobaanbiedingen en stageplaatsen kenbaar maken aan studenten Uplaoden van stageplaatsen en vacatures

32 Boomstructuur: personeel
Link naar de algemene site van de UA gericht naar het personeel:

33 Boomstructuur: contact
 departementshoofden  professoren

34 Inhoud

35 3.1.2.1. Startpagina Verticale navigatie
 de doelgroepen: bezoeker kan onmiddellijk zijn doelgroep aanklikken  contact, zoeken, English Verandering van foto en tekst Links in de blauwe kader: nieuwsbrief maandelijkse updates over de communicatiesector en/of eventuele ontwikkelingen over de Master Link naar de homepagina van MPC steeds rechts onderaan

36 Nieuwe site Nieuwsbrief
Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English >Meertalige Professionele Communicatie Nieuwsbrief Hier blijf je op de hoogte van de maandelijkse updates over de communicatiesector en ontwikkelingen over de Master MPC De masteropleiding in de Meertalige Professionele Communicatie (MPC) is een multidisciplinaire opleiding die de faculteiten Letteren en Wijsbegeerte en TEW samen organiseren. Ze bestaat uit drie grote componenten: bedrijfscommunicatie, bedrijfskunde en communicatiemanagement. MPC wil studenten opleiden die in staat zijn onderzoek te doen naar taal, taalgebruik en aspecten van interne en externe communicatie voor bedrijven, overheidsorganisaties en non-profitorganisaties. Naast de theoretische inzichten hecht de opleiding ook veel belang aan de praktische uitvoering van de communicatievaardigheden. Om dit alles tot een goed einde te brengen zijn we op zoek naar gemotiveerde studenten!

37 3.1.2.2. Programma De volgende tekst hebben we weggelaten:
Het programma bestaat uit drie componenten:     bedrijfscommunicatie     management     masterscriptie Deze informatie staat al op de startpagina vermeld

38 Nieuwe site Profiel & instapvoorwaarden Programma
Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English > Meertalige Professionele Communicatie > Toekomstige student > Programma Profiel & instapvoorwaarden Programma Loopbaan- perspectieven Praktische informatie Getuigenissen alumni Communicatie- driedaagse en sollicitatietraining Programma Je hebt de keuze tussen een voltijds programma en een deeltijds programma, waarbij je de opleidingsonderdelen over twee jaar kunt spreiden. Voor diegene die niet voldoet aan de instapvoorwaarden bieden we een voorbereidingsprogramma aan om in te kunnen stromen. Professionele bachelors kunnen instromen via een schakelprogramma. Let wel: de inhoud van de studieprogramma's is onder voorbehoud en kan nog gewijzigd worden. Home

39 3.1.2.3. Voorbereidingsprogramma
Huidige site: beschrijvingen van voorbereidingsprogramma’s: - onoverzichtelijk - niet in overeenstemming met huisstijl Oplossing: - huisstijl doorvoeren - vakken voorzien van een hyperlink: leidt naar gedetailleerde vakbeschrijving

40 Op de huidige site ACADEMISCHE BACHELORS humane wetenschappen
communicatiewetenschappen | maximum 6 SP vreemde taal | 3 of 6 SP | kies 1 of 2 talen Zakelijk en economisch Duits 1 & 2 | 3SP & 3 SP Zakelijk en economisch Engels 2 | 3SP Zakelijk en economisch Frans 2 | 3SP Zakelijk en economisch Spaans 1 & 2 | 3SP & 3 SP opmerking Je kunt je talenkennis ook aantonen via een taaltest. Het instapniveau is niveau B2 van het Europees Referentiekader.

41 Nieuwe site Voorbereidingsprogramma
Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English > Meertalige Professionele Communicatie > Toekomstige student > Programma Voltijds programma Deeltijds programma Voorbereidings-programma Schakelprogramma Voorbereidingsprogramma Heb je een academische bacheloropleiding gevolgd, of een andere masteropleiding dan Taal en Letteren of Toegepaste Economische Wetenschappen? Dan kun je instromen via een aangepast voorbereidingsprogramma. Afhankelijk van je gevolgde opleiding kun je vrijstellingen krijgen voor bepaalde opleidingsonderdelen. Bachelorstudenten: humane wetenschappen algemeen communicatiewetenschappen toegepaste taalkunde handelswetenschappen exacte wetenschappen algemeen   Masterstudenten: exacte wetenschappen algemeen Home

42 Nieuwe site Voltijds programma ACADEMISCHE BACHELORS
Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English > Meertalige Professionele Communicatie > Toekomstige student > Programma > Voorbereidingsprogramma Voltijds programma Deeltijds programma Voorbereidings-programma Schakelprogramma ACADEMISCHE BACHELORS humane wetenschappen communicatiewetenschappen | maximum 6 SP Opmerking: Je kunt je talenkennis ook aantonen via een taaltest. Het instapniveau is niveau B2 van het Europees Referentiekader. Home

43 3.1.2.4. Alumni  Activiteiten Lezing Reunie Keep in touch
Getuigenissen Facebook Blog  Vacatures

44 3.1.2.4. Alumni 2 Op de hoogte houden van activiteiten
In een blog en via getuigenissen kunnen oud-leerlingen vertellen waar ze nu werken of hoe ze een baan hebben gevonden Vacatures om pasafgestudeerden (of andere oud-studenten) te begeleiden in het zoeken van een (nieuwe) job. Link naar Facebook-pagina:

45 Facebookpagina MPC

46 Nieuwe site Activiteiten Keep in touch Vacatures
Toekomstige student Huidige student Alumni Bedrijven Personeel Contact Zoeken English >Meertalige Professionele Communicatie > Alumni Activiteiten Keep in touch Vacatures Wil je als oud-student in contact blijven met andere studenten? Ben je benieuwd naar het carrièrepad van vroegere medestudenten? Ben je net afgestudeerd en op zoek naar een job? Hier word je op de hoogte gehouden van de activiteiten en vind je vacatures. Home

47 3.2. Lay-out en stijl Voor de lay-out houden we vast aan de kleuren van de UA-site De huisstijl wordt ook behouden

48 Bedankt voor uw aandacht!


Download ppt "1.Concurrentieanalyse Lessius Hogeschool"

Verwante presentaties


Ads door Google