Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSebastiaan Verstraeten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
(Persoonlijke) Fundraising Comeback to Life 2012
2
6 Partners (sponsorcontracten) met tegenprestaties op communicatief of associatief vlak 6 Partners (sponsorcontracten) met tegenprestaties op communicatief of associatief vlak 10 business associaties (donateurs) met naamsvermelding 10 business associaties (donateurs) met naamsvermelding Persoonlijke donateurs Natuurlijke personen en bedrijven die doneren aan deelnemers Persoonlijke donateurs Natuurlijke personen en bedrijven die doneren aan deelnemers 6*1350 10*550 20*2000
3
Persoonlijke donateurs Natuurlijke personen en bedrijven die doneren aan deelnemers Persoonlijke donateurs Natuurlijke personen en bedrijven die doneren aan deelnemers 1. Particulieren 2. Bedrijven
4
Persoonlijke donateurs Natuurlijke personen en bedrijven die doneren aan deelnemers Persoonlijke donateurs Natuurlijke personen en bedrijven die doneren aan deelnemers 1. Particulieren a.Benaderen: -Persoonlijk -Email -Social media (Facebook, Linkedin) b. Tekst argumenten, link website, macro email c.Betalen o.v.v naam gesponsorde op CBTL /stichting bankrekening -Aangeven bij penningmeester (mail) -Controle door penningmeester (realisatie) d. Vermelden donateur op persoonlijke pagina
5
Persoonlijke donateurs Natuurlijke personen en bedrijven die doneren aan deelnemers Persoonlijke donateurs Natuurlijke personen en bedrijven die doneren aan deelnemers 2. Bedrijven a.Benaderen: -Persoonlijk -Email -Social media (Facebook, Linkedin) b. Tekst argumenten, link website, macro email c. Versturen factuur vanuit stichting (aftrekbaarheid) c.Betalen o.v.v naam gesponsorde op CBTL /stichting bankrekening -Aangeven bij penningmeester (mail) -Controle door penningmeester (realisatie) d. Vermelden donateur op persoonlijke pagina
6
Definitiefase: onderzoek naar het probleem en de wensen van de klant Waarom doneren; 1. Ik mag jou, Gunnen 2. Ik wil goed doen, dichtbij huis, Aflaat Identificatiefase: aanbieding van een oplossing. Ik ga fietsen voor een goed doel; eigen actie FEHT Bewijsfase: argumentie 9 redenen document Acceptatiefase: zoeken naar bevestiging door de klant. Vind je het wat? Gun je het mij? Bezitsdrangfase: overtuiging van de noodzaak van de voorgestelde oplossing. Ik ga je sponsoren/doneren Afsluitingsfase: afsluiten van de transactie (als bij AIDA). Doneren op rekeningnummer en controle of het binnen is; Informeren wat we doen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.