De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Elly Langewis (UU) MUGDUG 2 december 2010.  (Her)gebruik opgenomen colleges in de praktijk  Hoe te bevorderen:  Snippets  Hoofdstukindeling  Vragen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Elly Langewis (UU) MUGDUG 2 december 2010.  (Her)gebruik opgenomen colleges in de praktijk  Hoe te bevorderen:  Snippets  Hoofdstukindeling  Vragen."— Transcript van de presentatie:

1 Elly Langewis (UU) MUGDUG 2 december 2010

2  (Her)gebruik opgenomen colleges in de praktijk  Hoe te bevorderen:  Snippets  Hoofdstukindeling  Vragen over stellen  Naar verwijzen als feedback op vragen  Technische mogelijkheden  Toepassen in de praktijk

3  Ongeveer de helft bekijkt college (ook) online  Vrijwel uitsluitend colleges van eigen docent  Bezwaren tegen bekijken (andere) colleges: ◦ Lastig zoeken op onderwerp ◦ Duurt veel te lang om te bekijken, en om te doorzoeken ◦ Zoeken in enorme hoeveelheid, op heel veel plaatsen

4 Twee mogelijkheden: 1. College in snippets verdelen, per snippet een onderwerp (ongeveer 15 min) 2. College voorzien van een TOC (table of contents), zodat snel op onderwerp is te zoeken 3. Snippets maken en die voorzien van TOC

5 Wie gaat dit doen: docent of ondersteuner?  Docent verdeelt in onderwerpen ◦ Globaal ◦ Per slide  Ondersteuner moet goed knippen/markeren ◦ Echte begin en eind ◦ Eventueel schuiven met slides ◦ Ook voor relatieve leken  Voordeel: docent kijkt verplicht nog eens naar zichzelf!

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22  Eindresultaat: ◦ In MediaSiteMediaSite ◦ In Biologie-wikiwiki  Waardering niet echt gemeten  Helaas zijn statistieken op het moment niet beschikbaar  Aantal studenten geven uit zichzelf positieve feedback

23 Twee manieren: 1.Via de poll-functie van MediaSite ◦ Geen feedback via MediaSite ◦ Tamelijk verborgen ◦ Niet bij specifiek deel van college  Terugkoppeling van docent noodzakelijk! 2.Via verwijzingen in de ELO ◦ Feedback = verwijzing specifieke plek in weblecture ◦ Score eventueel door docent in te zien

24 Wie maakt de vragen: docent of ondersteuner?  Docent blijkt lastig vragen te maken  Moest snel gebeuren na opname Hoe op te lossen?  Ondersteuner in dit geval zelf ook betrokken bij vak (via COO’s en elektronisch toetsen) College doornemen Vragen formuleren (5-12 mc) Feedback aan docent vragen Juiste verwijzingen opzoeken (als ELO) Programmeren in Mediasite / ELO Niet altijd mogelijk!

25

26 Polls

27 Polls

28 Polls

29 Polls

30 Polls

31

32 Vragen in ELO

33 Bekijk het stukje uit het <a href="http://131.211.194.110/site1/Viewer/?peid=ce21758f78b845f18 41ed998befe2b37&playFrom=1253000 " target="_blank">college dat dit behandelt. Verwijzing naar plaats in weblecture : Op ‘Share presentation’ klikken bij weblecture in Silverlight Mailprogramma opent, body tekst: Gebruik dit in de link in de feedbacktekst You have been invited to attend a Mediasite presentation. Presentation Details: Title: Moleculaire Biologie 28-10: H20 Date: Thursday, October 28, 2010 Time: 9:00 AM CET Duration: 1:21:20 Link: http://131.211.194.110/site1/Viewer/?peid=ce21758f78b845f1841e d998befe2b37&playFrom=1253000

34  Nog geen evaluatie van versie in ELO  Onderdeel van het OASE-project Resultaten


Download ppt "Elly Langewis (UU) MUGDUG 2 december 2010.  (Her)gebruik opgenomen colleges in de praktijk  Hoe te bevorderen:  Snippets  Hoofdstukindeling  Vragen."

Verwante presentaties


Ads door Google