Download de presentatie
GepubliceerdEsmée Claessens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Waternet! 6 juni 2011 Strategische Personeelsplanning
2
Hoe begon het? het eerste watercyclusbedrijf
Dienst Waterbeheer & Riolering en Waterleidingbedrijf Amsterdam het eerste watercyclusbedrijf
3
Maar nog geen identiteit of imago…
Een nieuw bedrijf in 2006 Maar nog geen identiteit of imago… En meer dan 250 vacatures… En een enorme vergrijzing…
4
Waar beginnen we? Eerst een werkgeversmerk, dan een goed imago?
Of andersom?
5
Wat verwacht een potentieel werknemer?
6
Wat kunnen en willen we zijn?
7
Hoe ziet dat eruit?
9
En in 2008 nog steeds Onbekend als werkgever
Ad hoc werven & selecteren Veel ad hoc inhuur via bureau’s Veel tijd en geld kwijt aan beurzen
10
Ondertussen…
11
Strategische Personeelsplanning
11
13
Strategische Personeelsplanning
13
15
Eindelijk een anker!
17
Ken je doelgroep Doelgroepenanalyse (intern en extern)
Media- en eventmix Geen ad hoc, maar geplande exposure
18
Extra Focus op Studenten Technici Scholieren Ontwikkelmogelijkheden
19
HR Ontwikkeling Waternet Academie 20% eigen opleiders
Eigen Programma’s Bijna 100 opleidingen Ruim 1000 cursisten per jaar Samenwerking met andere Waterschappen
21
Imago 2009 (onderzoek Intermediair)
Niet meetbaar, niemand kende ons…
22
Imago 2010 (onderzoek Intermediair)
46% kent Waternet als werkgever 42% van de starters zou er willen werken 25% van de professionals zou er willen werken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.