Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Albert Heijn: Een markt van 70
Albert Heijn: Een markt van innovators Luc de Baets Executive Vice President HR Albert Heijn zesde Food Valley Conferentie Ede, 7 oktober 2008
2
Toekomstafdeling bedrijfsleven
Researcher
3
Toekomstafdeling bedrijfsleven
Researcher Innovator
4
Toekomstafdeling bedrijfsleven
Researcher Innovator Product developer
5
Toekomstafdeling bedrijfsleven
Researcher Innovator Product developer Manager business intelligence
6
Toekomstafdeling Albert Heijn
7
Toekomstafdeling Albert Heijn
8
Toekomstafdeling Albert Heijn
9
Toekomstafdeling Albert Heijn
10
Enorme reikwijdte 14.000 verschillende artikelen 800 winkels
6 distributiecentra 5 miljoen klanten per week 12 miljoen transacties
11
Innovatie-aanjagers 70.000 innovators 5 miljoen klanten per week
Vele leveranciers food/non-food, secundair
12
Innovatie-aanjagers Efficiency drive vanuit de AH-organisatie
Manifeste en latente klantenbehoeften High en low tech technology push
13
Innovaties
14
Innovaties: vingertip betalen
Pilot in Breukelen Betalen (zonder PIN) Bonusvoordeel
15
Innovaties: handscanner
16
Vele duizenden line extentions, receptuur- en assortiment aanpassingen
Innovaties Eigen merk Vele duizenden line extentions, receptuur- en assortiment aanpassingen Vele tientallen unieke produkten Diverse doorbraakproducten
17
“Wij stellen er een eer in met zulke zaken als eerste te komen.”
Innovatiefilosofie “Wij stellen er een eer in met zulke zaken als eerste te komen.” Albert (Ab) Heijn
18
Innovatieroute Vanuit de consument
Toegevoegde waarde voor onze klanten Breed binnen Albert Heijn verankerd Op basis van enthousiasme en kansen
19
Innovatiethema’s Gezondheid Betalen Self service What’s Next?
20
Innovatieve gezondheidstoepassingen
Gezondheidskalender Bewegingsadvies Dieetadvies Community Gezondheidsmeting AllergenenAdviseur Gezondheidsacties Voedingsadvies
21
“Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar maken.”
Missie Albert Heijn “Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar maken.”
22
“Een markt van 70.000 innovators”
Innovatiewaarden “Een markt van innovators”
23
“Bouw een relatie met innovatie”
Innovatiestructuur “Bouw een relatie met innovatie” InnovatieTeam Innovatie Friends InnovatieCafé
24
Innovatiestructuur
25
Retail is detail Innovatiestructuur (Herhaaldelijke) klantentests
Content partner en technology partner No budget/low budget
26
Innovatiestructuur
27
Innovation Friend Innovatiestructuur Brainstormsessies
Leverancierpresentaties Primeur bij testen Ambassadeur bij uitrol
28
Innovatiestructuur
29
Innovatie samengevat Innovatiestructuur
Medewerkers, klanten en leveranciers Duizenden innovaties per jaar Organisatie leading: crowdsourcing InnovatieTeam, Innovation Friend, InnovatieCafé
30
Albert Heijn: Een markt van 70
Albert Heijn: Een markt van innovators Luc de Baets Executive Vice President HR Albert Heijn zesde Food Valley Conferentie Ede, 7 oktober 2008
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.