Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdam Willemsen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Frans Schouwenburg, Kennisnet
2
Meer kwaliteit, Minder middelen
Kennisinvesteringsagenda: In 2015 staan we in de top 5 van landen met de grootste concurrentiekracht KIA - Kennisinvesteringsagenda Nederland in de wereld – ambitie van het innovatieplatform
3
Wens te veranderen is er
Flexibiliteit Maatwerk Actueel Aanpasbaarheid Tijd- en plaats ongebonden Variatie
4
Steeds meer evidentie over meerwaarde
Leerlingen als burger voorbereiden op functioneren in mediarijke kennissamenleving (maatschappij) Ict- toepassingen nodig voor beroepsuitoefening (beroep) Kwaliteit en productiviteit van onderwijs verbeteren (organiseren van leren)
5
Onderzoek toont: het kan!
effecten op drie niveaus: de leerlingen leveren betere prestaties en zijn meer gemotiveerd de leraren geven efficiënter onderwijs en hun beroep wordt aantrekkelijker de vernieuwingsgezindheid van de school neemt toe
6
Op naar een gedeelde visie: in balans
7
Monitor geeft aan: Groei te traag Verdeelde visie Geen leiderschap
Te weinig deskundigheid Leermiddelenproductie stagneert ondanks vraag Infra-structuur op orde, naar 1 op 1
8
Naar een onderwijsgedreven visie
9
1. Visie Welk leergedrag willen we zien? Welke middelen horen daarbij?
10
2. Leiderschap één gedeelde visie één doel samenwerking zoeken
11
3. Deskundigheid Inzetten op didactische vaardigheden
Inzetten op ict-geletterdheid van leerlingen Landelijke afspraken
13
4. Leermateriaal Sneller voor massa zorgen door:
Bundelen initiatieven als door IPVO/po-raad Wikiwijs
14
5. Infra-structuur Iedere leerling zijn eigen computer
15
Dus…haast maken met Een gedragen VISIE LEIDERSCHAP!
DESKUNDIGHEID bevorderen Vraag bundelen rond MATERIALEN INFRA iedere leerling zijn eigen device SAMENWERKING
16
Wat wordt het?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.