Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMichiel Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”
Thomas Eckhardt, arts Medisch Manager Ambulancezorg GGD / CPA Haaglanden Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”
2
Publiekscampagne Haaglanden
De publiekscampagne is een gezamenlijk initiatief van : Hartcentrum Den Haag - Delft HRH / CPA Haaglanden Dienst OCW / GGD Den Haag Ambulancediensten Haaglanden
3
Publiekscampagne Haaglanden
Deze diensten hebben in 2005 gezamenlijk het regionale PCI – protocol opgesteld. ( PCI – percutane coronaire interventie ) Publiekscampagne is de voortzetting van de samenwerking tussen deze diensten.
4
Het pci protocol Haaglanden
Het PCI – protocol is sinds juni 2005 in de regio Haaglanden van kracht Meer dan 500 patiënten met een acuut hartinfarct worden jaarlijks conform dit protocol behandeld
5
Het pci protocol Haaglanden
Doelstelling van het Haagse PCI – protocol: Realisatie van maximale tijdswinst voor patiënten met acuut myocardinfarct door pre–hospitale triage en een optimale keten- samenwerking ( CPA – Ambu – Hartcentrum )
6
Het pci protocol Haaglanden
Resultaten van deze pre – hospitale triage zijn: Behandelingsbegin in de ambulance Snellere start van de dotterbehandeling Toename van overleving Verbetering van prognose Verhoogde levenskwaliteit
7
Publiekscampagne Haaglanden
Door het PCI – protocol is de tijd voordat de patiënt 112 belt ( 185 minuten ) niet verkort. Doelstelling van de publiekscampagne is deze tijd ( patient – delay ) te verkorten. Hiervoor zijn noodzakelijk : Gedragsverandering ( Bel 112 ! ) Kennistoename met betrekking tot de acute symptomen van een hartinfarct
8
Publiekscampagne Haaglanden
De voorbereidingen zijn gestart in januari 2008 en hebben een jaar geduurd. De campagne liep meerdere weken en bestond uit posters, advertenties, een folder en een campagnewebsite en andere activiteiten. Voor- en nametingen moeten de resultaten van de campagne inzichtelijk maken.
9
Publiekscampagne Haaglanden
10
Publiekscampagne Haaglanden
Campagneposter hing gedurende acht weken in meer dan 350 abri’s in de hele regio Haaglanden.
11
Publiekscampagne Haaglanden
Advertenties met drie verschillende slagzinnen verschenen gedurende de campagne in kranten, huis–aan–huis - bladen en andere regionale media.
12
Publiekscampagne Haaglanden
13
Publiekscampagne Haaglanden
14
Publiekscampagne Haaglanden
Er zijn in totaal uitvouwbare folders met “pinpaskaartjes” gedrukt. Deze folders werden onder andere verspreid via huisartsenpraktijken, apotheken, bibliotheken en andere gemeentelijke instellingen.
15
Publiekscampagne Haaglanden
16
Publiekscampagne Haaglanden
De publiekscampagne werd begeleid door een speciale website met uitleg over de symptomen van een hartinfarct en de samenwerking tussen de meldkamer, de ambulancedienst en het hartcentrum.
17
Publiekscampagne Haaglanden
18
Publiekscampagne Haaglanden
19
Publiekscampagne Haaglanden
20
Publiekscampagne Haaglanden
21
Publiekscampagne Haaglanden
22
Publiekscampagne Haaglanden
Zijn er nog vragen? Bedankt voor Uw aandacht! Vanaf 10 december 2009 kunt u het vervolg op deze campagne zien!!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.