Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdWouter Meyer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar
2
Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie Tools Fingar: organiseer menselijke activiteiten rond het werk Vb: een inkooporder plaatsen
3
Een inkooporder plaatsen –Transactie-informatie: welke vraag is er –Wereldwijd (bijv. DSM) –Beleidsuitgangspunten (wet, voorwaarden, kwaliteit, marktrisico’s) –Procedures –Benchmark –Inkoopmarkt (leverancer van de leerancier) –Info van de leveranciers –Info/ervaringen over de leveranciers –Netwerk van collega’s (over de organisaties heen) –Brainstorm –Ga je iets met leveranciers ontwikkelen
4
Oplossingen Workflow Fingar: dat is niet de oplossing. Zie BPM software: een stap in de goede richting: vooral system to system
5
Human driven process Dynamic human tot human interaction Human Interaction management systems Collaboration tools –Googledocs –Sharepoint –Social networking Nu vaak: transaction driven processes, not collaboration
6
Transaction processes Vaste stappen (chain of processes) Vaste rollen Sterk hierarchische autorisatie Standaard processen en procedures –Afwijkingen groot probleem Collaboration –Open, onvoorspelbaar, creatief, organisch, onderhandelen –Trad tools: mail, meeting
7
Verschillen blijven Transactionele processen: blijven nodig (fabricage) Collaborative processen: worden steeds eblangrijker
8
Control in a human centered company Strategic control: aims and measures on a high level Executive control: definitieon of the outline (roles, interactions, users) Management control: constantly redifinition of the processes with a contnious evaluation/ executive feedback (measures: KPI) Agreements: sharing values, output and business rules continually renegotiated
9
HIMS Connection visibility Structured messaging Support for knowledgework Supportive rather than prescriptive management Processes that change processes: commitment het nieuwe te gebruiken Bij producten zie p 12
10
Waarom Omdat het volgende nodig is: –Nieuwe producten –Nieuwe events, campagnes –Research –Nieuwe markten, wereldwijd –Klant ana de knoppen –Complexe sales –Compliance management –Nieuwe vormen van samenwerken
13
Cogs in a workflow: routine: yes and no –Probleem de 20 % uitzonderingen: 80 % van de tijd Vb probleem internet –Eerst routine traject »Dan deskundige waar je mee kunt “praten” en die ook besluiten kan nemen Knowledge workers and decision makers: no routine –Moeten beschikken over veel informatie en veel rechten: rol: problemsolving Trend: to non-routine workers Omdat er steeds meer op een dynamische wereld gereageerd moet worden, pro-actief
14
Voorbeeld lectoraat Samenwerken: fysiek elkaar zien Wiki, Mail, Skype, Twitter, Googledocs Ook PeopleSoft: transaction based
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.