Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHendrik Brander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Interventie-opstellingen Specialisatieblok Implementation and Change Managment Utrecht, 25 juni 2007
2
Invulling 2 uur programma interventie-opstelling 15 minuten: Verbale introductie interventie-opstelling 15 minuten: Fysieke introductie interventie-opstelling 45 minuten: 1e interventie-opstelling 45 minuten: 2e interventie-opstelling
3
Procedure interventie-opstellingen Vijf hoofdfasen: 1.Dialoog 2.Personificatie 3.Emotionele systeemfeedback 4.Simulatie en visie-ontwikkeling 5.Creatieve interpretatie.
4
1. Dialoog : Verbalisatie interventie en elementen
5
2a. Element personificatie: Keuze representanten
6
2b. Huidige systeemprojectie: Positionering representanten kernelementen huidige situatie
7
3. Emotionele systeemfeedback: Element-representanten ondervragen op gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen
8
4. Simulatie en visiefase: Toevoegen interventie en optimaliseren systeemenergie
9
5. Creatieve interpretatie: Verwoorden inzichten en emoties ten aanzien van effect interventie
10
Interventie-opstelling samenvattend 1.Wat: projectieve, ruimtelijke systeemmetafoor 2.Wanneer: bij complexe interventies 3.Waarom: niet-bewuste kennis bewust maken 4.Voor Wie: emotioneel en spiritueel intelligente mensen.
11
Fysieke introductie projectiefase: ICM als interventie 1.Kies iemand voor Jezelf Je huidige werk Specialisatieblok ICM 2.Stel de representanten voor jezelf, je huidige werk op in de ruimte 3.Voeg de representant voor specialisatieblok ICM toe.
12
Regels vraaginbrenger 1.Noem organisatie niet 2.Elementkeuze: intuïtief op resonantie 3.Benoem elementen eenduidig maar niet herleidbaar tot organisatie voor representanten 4.Keuze representanten: intuïtief op resonantie persoon; mensen zorgvuldig uitnodigen 5.Positionering representanten: intuïtief op resonantie plaats en persoon; mensen zorgvuldig plaatsen 6.Interpreteer lateraal: genereer inzichten en vraag je pas in 2e instantie of waar ze vandaan komen.
13
Regels representanten 1.Vergeet welk element je representeert 2.Concentreer je op je ervaringen: gevoelens, tele- ervaringen en gewenste bewegingen (van jezelf en andere elementen) 3.Beschrijf deze ervaringen kort en bondig wanneer de begeleider daarom vraagt.
14
Regels publiek 1.Concentreer je op je persoonlijke ervaringen: gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen t.a.v. het hefboom-element in het merkvraagstuk 2.Beschrijf deze ervaringen en je conclusie ten aanzien van het merkvraagstuk in de creatieve interpretatiefase.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.