Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIrena Dekker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: Het verschil tussen sponsoring en andere instrumenten van de communicatiemix De werking van sponsoring Waarom sponsoring een steeds belangrijker instrument van de communicatiemix wordt Het onderscheid tussen de diverse doelgroepen en doelstellingen van sponsoring De verschillende vormen van sponsoring en hun voor- en nadelen, zoals evenementensponsoring programmasponsoring, sponsoring van goede doelen en ambush-marketing Het selecteren van sponsoringvoorstellen op basis van relevante criteria Het meten van de effectiviteit van sponsoringactiviteiten
2
OHT 11.2 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring als percentage van reclamebudgetten
3
OHT 11.3 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
4
OHT 11.4 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
5
OHT 11.5 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
6
OHT 11.6 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
7
OHT 11.7 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
8
OHT 11.8 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
9
OHT 11.9 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Budgetten van sponsors van professionele wielerploegen, 2002
10
OHT 11.10 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Activiteiten ter ondersteuning van sportsponsoring
11
OHT 11.11 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Maatstaven voor sponsoringeffectiviteit
12
OHT 11.12 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Aantal uren televisieverslaggeving, Tour de France 2002
13
OHT 11.13 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Gemiddeld aantal kijkers per dag, Tour de France 2000
14
OHT 11.14 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
15
OHT 11.15 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
16
OHT 11.16 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.