Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCarla Smet Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Pre-University College Blok 5 Groep 12 Johanna, Michelle, Maartje, Eveline & Melissa
2
http://www.youtube.com/watch?v=qH5qwBA Gz8o&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=qH5qwBA Gz8o&feature=related Professor Roep Doel van de les Planning
3
1. Inleiding 2. Onderzoeksvraag 3. Hypothese 4. Materiaal & methode 5. Uitvoering 6. Resultaten 7. Conclusie 8. Discussie 9. Publicatie
4
Probleem 4 Juiste vraag stellen: ◦ Is van cruciaal belang ◦ Is een kunst ◦ Kunnen patiënten voor je doen
5
Probleem 1 Grootste valkuil: vooringenomenheid Aandachtspunt: zodanig formuleren dat de uitslag altijd nieuwe kennis oplevert
6
Probleem 2 Methode kan fundamenteel fout zijn In een goede methode is ruimte voor serendipiteit http://www.wisebits-academy.nl/wat_is_serendipiditeit
7
Probleem 6 Uitvoering luistert zeer nauw Gevoel voor juiste uitvoering is een kwestie van talent
8
Probleem 3 Opzienbarend resultaat weerstand valkuil bij deze fase: Weerstand uit de weg gaan Grootste valkuil: vooringenomenheid bij conclusies trekken
9
Probleem 5 Lastige dingen: ◦ Menselijke gevoelens: jaloezie en eerzucht daarmee rekening houden bij schrijven Veel schrijfwerk Volhouden na weerstand Gevaar voor demotivatie Goede illustratie: http://www.wisebits-academy.nl/bestaat_objectieve_kennishttp://www.wisebits-academy.nl/bestaat_objectieve_kennis
10
Visstand schommelt en die, van nu en vroeger (150 jaar geleden), moet onderzocht worden. Van nu is makkelijk, maar van vroeger niet. Er zijn geen registers bijgehouden. Verzin een manier om toch de vroegere visstand na te gaan. Opdracht:
11
De prijs van vis hangt af van het aanbod. Hoe hoger de visstand, des te goedkoper een vis is. Dit is na te gaan aan de hand van menukaarten. Iemand verzamelde menukaarten en zo kon nagegaan worden hoeveel vissen er waren op welk tijdstip.
12
Do’s en don’ts Stencil
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.