Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdriana Bos Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Auditing: Groot Goed! Dinsdag 2 september 2008 Triple Ace/World Trade Center Amsterdam
2
Lex Kruijver Respons Supported by Rianne Klein Geltink VNU Exhibitions Europe BV
3
Wie zijn we? 246 vakbeurzen 587 consumentenbeurzen 366,4 miljoen bestedingen (exposanten)
4
Waar staan we? Mediabestedingen 2007: ruim 6 miljard Euro Bron: Nielsen Media
5
Wat willen we?
6
Hoe gaan we dat doen? Auditing !
7
Wat is auditing? “To inspect, correct and certify”
8
Kern elementen: Controleren van beweringen van één partij t.b.v. een of meerdere andere partijen Toetsen van beweringen aan normen aan de hand van verzameld bewijsmateriaal Het formuleren en publiceren van oordeel
9
Waarom auditing? Intern (branche): Levert betrouwbare en onderling vergelijkbare cijfers op Onderscheid door kwaliteitsstempel Andere evenementen volgen ook
10
Waarom auditing? Extern: Professionalisering van de branche: ‘r-to-c’ Accountability steeds belangrijker Bepaalt deels mediakeuze adverteerders en mediabureaus Andere mediumtypen doen het al Intern. (beurzen) lopen we achter
11
Auditing van beurzen Stand van zaken: VNU Exhibitions/Ahoy’/RAI Ca. 30 beurzen p/j (4%)
12
Auditing van evenementen Stichting Event Audit Nederland
13
Auditing beurzen/events Interview met Rianne Klein Geltink Manager Corporate Business Development Bestuurslid Stichting Event Audit Nederland
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.