Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEvelien Thys Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA
2
Intern gericht versus extern gericht Veronderstelt dat prijs en kwaliteit bepalend zijn voor verkoop Segmenteert naar type product Baseert zich op veronderstellingen Marketing als kostenpost Communiceert met klanten als een en dezelfde markt Fixatie op prijsvergelijk, omzetprognose, verkoopresultaat Is zich bewust van sterke en zwakke punten concurrentie Veronderstelt dat prijs en kwaliteit bepalend zijn voor verkoop Segmenteert naar type product Baseert zich op veronderstellingen Marketing als kostenpost Communiceert met klanten als een en dezelfde markt Fixatie op prijsvergelijk, omzetprognose, verkoopresultaat Is zich bewust van sterke en zwakke punten concurrentie Weet welke factoren koopbeslissing beinvloeden en positioneert product Segmenteert markt naar kopers en waarde Investeert regelmatig in marktonderzoek Marketing zo belangrijk als R&D Stemt communicatie af op het segment en de klanten Onderzoekt segmenten, behoeften, gebruiksmogelijkh. en marktaandeel Inzicht in doelstelling en marketingstrategieen concurrentie
3
Opdracht 3 Werk je casus in 1 A4 uit, op twee manieren Intern gericht Extern gericht Stel een SWOT- analyse op Werk je casus in 1 A4 uit, op twee manieren Intern gericht Extern gericht Stel een SWOT- analyse op
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.