De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dus geen andere ook belangrijke aspecten verwerkt!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dus geen andere ook belangrijke aspecten verwerkt!"— Transcript van de presentatie:

1 Dus geen andere ook belangrijke aspecten verwerkt!
iFly B737 Gebruik FMC Leeuwarden HCC d.d. 16 januari 2012 Dus geen andere ook belangrijke aspecten verwerkt!

2 Noteer ZFW, Fuel en CG! Dit is het resultaat van de iFly Configuratie. Starten voor de start van FSX.

3 Cold and Dark!

4 Overhead panel na activeren APU, wacht tot APU loopt!

5 Activeren Inertial Referance System

6 STARTMENU FMC EXTRA’S VOOR DE SIMULATOR VLIEGERS!

7 Dit zijn de extra’s: o.a. save, load, pushback, enz.

8 Na IRS en APU start-up krijgt u dit scherm na keuze Captain CDU:
Naam toetsen rechts: Naam toetsen links: R1 R2 R3 R4 R5 R6 L1 L2 L3 L4 L5 L6 KIES: L1

9 Kies POS INIT R6

10 Exacte positie vliegtuig.

11 Voer naam vliegveld in:
Kies KEYBOARD voor gebruik toetsenbord PC Voer naam vliegveld in:

12 Klik R1 voor plaatsing N52 18.5 E004 46.0 op het scrachpad.
ActiveerVliegveld L2

13 Kies R4 voor de activering van de positie.

14 Kies Route door de naam te typen en L1 voor ORIGIN

15 Kies Route door de naam te typen en R1 voor DESTINATION

16 R6 SIMU. Een opgeslagen route is ook te laden. Kies MENU:

17 Kies NEXT PAGE voor invullen van de route
Als de led boven de EXEC is verlicht dan moet de opdracht worden bevestigt door er op te drukken!

18 Eerste punt route R1

19 L2 voor de 1e airway R2 voor volgende waypoint L3 voor volgende airway Enz. Tot de laatste, nu dus:

20 Ribso Daarna ACTIVATE (nu niet in beeld) en EXECUTE!

21 Invullen departure route
PAS NADAT BEKEND IS WELKE RUNWAY IN USE IS IN EDDH DEZE VIA EDDH ARR (R2) INVULLEN. Invullen departure route

22 Runway 24 Andik 1S Regelmatig bevestigen!

23 De actieve route!

24 Hier de ingevulde PERF INIT:
GW: DOOR FMC BEREKEND FUEL: INVULLEN ZERO FUEL WEIGHT:IDEM (UIT iFly CONFIG VOORAF) RESERVES: 5 COST INDES: nu 83 (ARBITRAIR PER MAATSCHAPPIJ) CRZ ALT: 270 WIND UIT ATIS TEMP: IDEM TRANS. ALT. PER VELD VERSCHIL-LEND, MAAR IN NEDERLAND ALTIJD: 3000

25 FLAPS 5

26 V1, Vr en V2 DOOR FMC BEREKEND EN INGEVULD.
WEL BEVESTIGEN DOOR TE DRUKKEN op R1, R2 en R3! CG: 28.7 OOK UIT iFly CONFIG: CENTER OF GRAVITY LET OP TRIM: WORDT AUTOMATISCH INGEVULD.

27 ARRIVALS EDDH RIBS2A IS DE ENIGE DIE IN AANMERKING KOMT: L4.

28 Route pagina 1

29 Route pagina 2

30 Route pagina 4

31 Transponder invullen en de juiste frequentie voor de communicatie invullen.
TCAS testen en daarna activeren

32 Toets naar rechts draaien.
Door op step (dus L6) te drukken kunt u de route visueel nakijken. Route visueel

33 FMC INGEVULD MOTOREN GESTART TIJD VOOR TAXI

34 Tijd voor take off: A/T on FD on
Na 40% vermogen TO/GA on Op 600ft VNAV en LNAV en CMD aan voor een gecontroleerde vlucht naar Hamburg. Volg in EDDH de vectors voor de ILS en stel de runway via Arrival/Departure in op de FMC. De runway heading en de ILS-frequency worden door de FMC ingevuld.


Download ppt "Dus geen andere ook belangrijke aspecten verwerkt!"

Verwante presentaties


Ads door Google