Download de presentatie
GepubliceerdMelissa Groen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing
Mooi, aantrekkelijk zijn; gat in de muur Werkelijk product Gezicht crème, boormachine Uitgebreid product Service, garantie, installatie
2
Soorten producten Convenience goods Shopping goods Specialty goods
Unsougt products Levensverzekeringen, plek op kerkhof Industriële producten Grondstoffen, halffabricaten, kapitaalgoederen
3
Productkwaliteit (?) Niveau 2. Consistentie
- Kwaliteit meten vanuit de perceptie van de klant 2. Consistentie - afwezigheid van defecten en afwijkingen
4
merk Merkwaarde = de waarin klanten bereid zijn meer te betalen voor het merk Merkpositionering Product kenmerken - objectief Benefit – voordeel - Overtuiging en waarden - subjectief
5
merkontwikkeling
6
merkextensies Succesvolle merknaam gebruiken voor nieuwe of gewijzigde producten Harley Davidson Afther Shave Marlboro leisure wear – kleding Cruijff foundation – goede doel
7
lijnextensies Succesvolle merknaam gebruiken voor productvariaties Nieuwe smaak, vorm, kleur, verpakkingsformaten Coca Cola – light, zero, cherry, light lemon Marlboro light NRC Next
8
Verschillende merken Multi branding Unilever:
Cif, Dove, Glorix, Conimex, Unox, Robijn Procter & Gamble: Braun, Gilette, Swiffer, Max Factor
9
Nieuwe merken Ben Simyo - KPN Adez – Unilever – Vitality strategie
10
Marketingstrategie diensten
Interne kwaliteit van diensten Tevreden en productieve dienstverlenende werknemer Grote waarde van diensten Trouwe en tevreden klanten Winst en groei
12
levensproductcyclus
14
Levensproductcyclus – blz. 137
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.