Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSamuël Kuiper Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving
2
Plaats hier uw stelling
3
Toetsing Extra tijd Kwantitatieve aanpassing Duidelijke lay-out Auditieve ondersteuning Wat toets ik nu eigenlijk? Alternatieve manieren van toetsen
4
Beoordeling Wat wil je met de toets meten? Overleg en afstemming is essentieel!
5
Stappenplan (De Krosse & Kleijnen, 2007) Stap 1: Bepalen van de uitgangspunten Stap 2: Een beoordeling op maat Stap 3:Geen cijfers in de beginperiode of andere algemene beoordelingsafspraken Stap 4: Aangepaste beoordeling van spelfouten Stap 5: Uitvoeren en vastleggen van de aangepaste beoordeling
6
Spellingfouten niet meerekenen? Centraal examen Schoolexamen
7
Wet- en regelgeving De regelgevingen veranderen regelmatig. Het wordt aangeraden om de website van de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven (CEVO) te raadplegen voor de meest recente informatie (www.eindexamen.nl)www.eindexamen.nl
8
vmbo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw
9
havo en vwo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw
10
Voorzieningen centraal examen Artikel 55 van het Eindexamenbesluit
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.