Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMartina Van Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften
2
fondsenwerving Doelstelling –Verhogen van inkomsten uit giften –Uitbouw relatie tussen donateur en natuurgebied –Recrutering nieuwe donateurs
3
fondsenwerving Meten is weten Actie plannen Resultaten analyseren
4
meten is weten Analyse van de cijfers –Per project –Herkomst Wie zijn de donateurs –Lid / niet-lid –Woonplaats –Frequentie gift –Grootte gift Spreiding giften over het jaar
5
actie plannen Communicatie opstarten –Doelgroep definiëren Relatie uitbouwen –Bedanken, uitnodigen, verwennen Recruteren –Nieuwe geldschieters aantrekken
6
resultaten analyseren
7
eerste conclusies Gerichte communicatie met donateurs loont –Nichecommunicatie / direct mailings Leden belangrijkste donateurs –Meer leden donateur maken Giften bij einde van het jaar –Nichemailing in de maand december Giften na belangrijke aankopen –Direct mailing na een aankoop Grote donateurs shoppen tussen projecten –Taak voor nationale opvolging
8
in de praktijk
9
In de praktijk
10
Resultaat
12
aanbod Analyse projecten afdeling Planning voor het volgende werkjaar –Communicatie –Doelstelling Opvolging projecten online Analyse van de actie Verfijnen strategie
13
momenteel Uitgebreide ervaring - Natuurpunt Gent Sinds september 2009 – Stappersven Nieuwe initiatieven –Afdelingen rond Zwarte Beek –Afdeling Mechels Rivierengebied –Afdelingen in het Meetjesland Uw afdeling?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.