Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Schitterende Organisaties®
Meeting Fidiz Bas Kodden (RGN)
2
Schitterende Organisaties®
Meeting Fidiz, 29 januari 2008 Introductie Schitterend Organiseren People, Planet, Profit? Kennis- management Bedrijfskundig onderzoek Werknemer- tevredeheid Klant- tevredenheid 2
3
Schitterende Organisaties®
Introductie 3
4
Schitterende Organisaties® - Recruitment Groep Nederland
FINALE Den Haag INGENIEURS SERVICE Utrecht Rotterdam Hoofdkantoor Zwolle Arnhem Amsterdam Eindhoven LAWYER 4
5
Schitterende Organisaties®
Bedrijfskundig onderzoek 5
6
Schitterende Organisaties® - Scriptie Bedrijfskunde
vennoten Schuth & Koelemaij Advocaten: “Hoe kunnen wij onze organisatie succesvol uitbouwen?” 6
7
Schitterende Organisaties®
Klant- tevredenheid 7
8
Schitterende Organisaties®
Medewerker- tevredenheid 8
9
Schitterende Organisaties®
Kennis- management 9
10
Schitterende Organisaties®
Hoe start een traditioneel model? Visie Missie Doelen Interne analyse (core competences) SW Proces Externe analyse (key succes factors) OT (her) formulering van strategie Implementatie 10
11
Schitterende Organisaties®
Organiseren 11
12
Schitterende Organisaties®
Business model Schitterend Organiseren 12
13
Schitterende Organisaties®
Structuren 13
14
Schitterende Organisaties®
Structuren Processen 14
15
Schitterende Organisaties®
Structuren Processen Waardering systemen 15
16
Schitterende Organisaties®
Structuren Onzichtbare Zichtbare Processen Aspecten Aspecten Leiderschap Waardering systemen 16
17
Schitterende Organisaties®
Structuren Onzichtbare Zichtbare Processen Strategie Aspecten Aspecten Leiderschap Waardering systemen 17
18
Schitterende Organisaties®
Essentie Structuren Onzichtbare Zichtbare Processen Strategie Aspecten Aspecten Leiderschap Waardering systemen 18
19
Schitterende Organisaties®
“Zodra uw organisatie niet meer uniek is moet het op prijs gaan concurreren wat vanzelfsprekend ten koste van uw financiële prestatie zal gaan ! 19
20
Schitterende Organisaties®
Essentie Structuren DE MENS Onzichtbare Zichtbare Processen Strategie Aspecten Aspecten Leiderschap Waardering systemen 20
21
Schitterende Organisaties®
Samenvattend Uw medewerker (een mens) staat, als uw belangrijkste asset, centraal! De 3 onzichtbare aspecten van het model lokken schittering uit: Wat u in essentie als organisatie bent, de strategische keuzes die u maakt en het leiderschap wat u tentoonstelt, zal gereflecteerd worden in de zichtbare uitingen van uw organisatie! De drie zichtbare aspecten van structuur, processen en waarderingsystemen bekrachtigen deze schittering! 21
22
Schitterende Organisaties®
Resultaten onderzoek 22
23
Schitterende Organisaties®
Groep I: Werknemers en klanten van kennisorganisaties die het business model Schitterend Organiseren hanteren. Groep II: Werknemers en klanten van de directe concurrenten die dit business model niet hanteren. 23
24
Schitterende Organisaties®
Belangrijkste conclusies tevredenheidscore: Werknemers en klanten van Groep I scoorden resp. 13,5 en 15,5 procent hoger dan de werknemers en klanten van groep II. 90% van de werknemers en 60% van de klanten van Groep I gaven een jaar na implementatie van het model aan tevredener tot veel tevredener te zijn geworden. 24
25
Schitterende Organisaties®
Planet, People = Profit! 25
26
Schitterende Organisaties®
“Change before you have to” Jack Welch 26
27
Schitterende Organisaties®
Afsluiting 27
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.