De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel

2 Agenda Weekoverzicht Marketingvragen vanuit project Huiswerk – voortgang opdracht 1 Personal Branding, best practices Oefeningen Huiswerk

3 Weekindeling Winterkwartaal Werkcolleges WC 1: Verkenningsles, project vs les, product/merkstrategie WC 2: Personal Branding WC 3: Personal branding, best practices WC 4: Positioneren en pitchten WC 5: Personal branding + inleveren opdracht 1 + pitch WC 6: Online identiteiten + Brandactivation WC 7:Brandactivation WC 8:Samenvatting, presentaties opdracht 2 + inleveren opdracht 2 WC 9:FEEDBACKLES

4 Marketingvragen uit project Kom maar op

5 Presentaties huiswerk 50 vragen met antwoorden op de top 10 vragen die je aan jezelf zou willen stellen. Mindmap van je eigen merk Digitaal moodboard Deze uitkomsten kan goed gebruiken als uitgangspunt voor je 5 gesprekken.

6 Best practises

7 http://www.youtube.com/watch?v=4-fQewu4HyY

8

9

10 Soms ook onverwachts.... Inmiddels ruim 800.000 followers

11 Kenmerken van een sterk merk Vraag: wat maakt in jouw ogen een persoonlijk merk sterk?  5 minuten om dat vast te stellen, collectief bespreken

12 Kenmerken Een merk is opgebouwd uit: –Mentale identiteit (innerlijk)‏ Authentiek Persoonlijke waarden Merkbelofte –Visuele identiteit (uiterlijk)‏ Zintuigen (zien, horen, voelen, ruiken, proeven)‏ –Waarneembaar gedrag Activiteiten Bij een succesvol merk zijn een sterk innerlijk, een onderscheidend uiterlijk en bijpassend gedrag in lijn met elkaar en worden consistent toegepast. Een succesvol merk levert toegevoegde waarde voor de doelgroep

13 Oefening Kies in tweetallen een persoonlijk merk wat jullie erg aanspreekt of neem een van de genoemde voorbeelden Analyseer en beschrijf het merk op innerlijk, uiterlijk en gedrag. Bereid een korte presentatie voor, inclusief visuals Een aantal presenteren de bevindingen Tijd: 25 minuten

14 Huiswerk Samenvatting in 100 woorden van de uitwerking van 5 gesprekken met klasgenoten. Werk aan de formulering van de door jou gekozen positionering voor jou als merk.

15 Afsluiting Vragen? Tot volgende week! PP te downloaden van: www.Prospective.nl


Download ppt "CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel."

Verwante presentaties


Ads door Google