Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMarleen Beckers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
3
dialogue: telling showing listening imitating studio master en student construct a dialogue with words and performance in a continuously process Donald Schön (1985)
5
docenten niet didactisch, wel vakinhoudelijk geschoold zelf opleiden (gast)docenten tijdens studie docentencursus ‘ontwerpdidactiek’ ontwikkelen onderzoeken wat docenten (moeten) doen om studenten te leren ontwerpen (onderzoek naar waarde assistent docent) didactische scholing
6
docent + assistent docent (stagiair) stagiair kijkt, luistert en doet actief mee stagiair krijgt begeleiding in werkcolleges en bijeenkomsten tijdens Msc 2 resultaat: verslag met reflectie didactiek
7
meerdere kleine en een grotere ontwerpopdracht onderzoeken en expliciteren ontwerpproces resultaat: ontwerpen en reflectie ontwerpproces ontwerpen
8
learning arises from implicit knowing and acting includes making explicit and becoming aware results in implicit knowing and acting takes place in a respectful environment learning respect doing implicit making explicit: explaining questioning showing feedback reflection
9
an open and complex way of experimenting: designing library, applicable knowledge modelling, sketching and drawing exploring implications and information ‘framing’, concepts, qualities, statements evaluating and deciding
10
msc 2 studenten: didactiek en ontwerpervaring eigen opleiding (gast)docenten: tijdens studie voor studenten voor docenten ontwikkeling kennis en ervaring hoe studenten ontwerpen te leren? verwachte resultaten
11
Elise van Dooren - BK docent bouwtechnologisch ontwerpen onderzoek ontwerpdidactiek Luc Willekens - BK docent architectonisch ontwerpen Mirjam Bril – OC Focus onderwijskundige
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.