De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bevraging huisartsen 2005. 27/09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bevraging huisartsen 2005. 27/09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze."— Transcript van de presentatie:

1 Bevraging huisartsen 2005

2 27/09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze waarop huisartsen de onderzoeksresultaten en ontslagbrieven wensen te ontvangen Enquête 2: algemene bevraging (anoniem)  Informatie bij overlijden van patiënten  Flashbericht  Telefonische bereikbaarheid artsen  Wachtlijsten  Medische disciplines binnen ZOL waarmee graag en niet graag samengewerkt wordt  Bijscholingsbehoeften

3 27/09/2005 Algemene respons Enquête 1: verslaggeving (op naam): 119 Enquête 2: algemene bevraging (anoniem): 129 Respons op de vorige enquête: 55 (25.9%)

4 27/09/2005 Respons: alleen o.b.v enquête 1! KringRespons Genk52 (59%) Maasmechelen23 (80%) Zutendaal / Bilzen21 (53%) Meeuwen / Gruitrode8 (44%) Houthalen6 (60%) Peer7 (?%) Lanaken2 (?%) Dilsen-Stokkem/

5 27/09/2005 Tevredenheid mbt verslaggeving Ja: 71% Nee: 22% Blanco: 7% Bemerkingen zijn erg divers: -individuele technische of organisatorische problemen -Bemerkingen naar bepaalde diensten (komt terug in algemene bevraging) -Bemerkingen rond lay-out

6 27/09/2005 Toesturen van onderzoeksresultaten en ontslagbrieven Ontslagbrieven  Enkel per post: 16%  Enkel elektronisch: 12%  Per post + elektronisch: 72% Laboresultaten van opgenomen patiënten  Elektronisch: 65%  Zal zelf de resultatenserver raadplegen indien nodig: 23%  Blanco: 12 % Andere resultaten en verslagen  Enkel per post: 15%  Per post + elektronisch: 73%  Zal zelf de resultatenserver raadplegen indien nodig: 9%  Blanco: 3%

7 27/09/2005 Tijdige informatie mbt patiënt Op de hoogte van overlijden?  Ja: 55%  Nee: 45% Flashbericht mbt opname en ontslag?  Ja: 77%  Nee: 23% Beantwoordt de informatie aan uw verwachtingen?  Ja: 87%  Nee: 10.9%  Blanco: 2.2%

8 27/09/2005 Suggesties ivm bijscholing 54 suggesties / bemerkingen gemaakt Verdere bespreking met medisch directeur en dienst vorming

9 27/09/2005 Samenwerking huisarts – medische disciplines Vraag om  drie maal een positieve keuze en drie maal een negatieve keuze te maken  te kiezen uit 35 diensten  antwoorden te motiveren

10 27/09/2005 Samenwerking huisarts – medische disciplines Positieve keuze 27 diensten = 77% 58% positieve keuzes 5 medische disciplines = 50% van alle positieve keuzes 10 medische disciplines =75% van alle positieve keuzes Negatieve keuze 24 diensten = 69% 42 % negatieve keuzes 4 medische disciplines = 50% van alle negatieve keuzes 8 medische disciplines = 75% van alle negatieve keuzes

11 27/09/2005 Positieve keuzes

12 27/09/2005 Negatieve keuzes

13 27/09/2005 Samenwerking huisarts – medische disciplines Motivaties werden ingedeeld in bemerkingen en complimenten Zes categorieën 1 Verslaggeving 2 Wachtlijsten 3 Communicatie & samenwerking 4 Competentie 5 Patiëntvriendelijkheid 6 Organisatie van de medische dienst

14 27/09/2005 Argumentatie bij de keuzes

15 27/09/2005

16

17 Doorschakeling telefonische oproepen Is er verbetering mbt automatische doorschakeling telefonische oproepen naar secretariaat of verpleegafdeling?  Ja : 72.9%  Nee : 17.8 %  Blanco : 9.3 % Waar problemen?  Doorverbonden met centrale  Geen gehoor ‘De persoon die u wenst te spreken, is niet aanwezig’

18 27/09/2005 Kunnen patiënten binnen redelijke tijd op raadpleging komen? Ja : 39.5 % Nee : 52.7 % Blanco : 7.8% Waar ervaart u nog problemen? Cfr. Dia 16 : negatieve keuze owv wachtlijsten Vlotter afspraken als huisarts zelf specialist contacteert


Download ppt "Bevraging huisartsen 2005. 27/09/2005 Wat werd bevraagd? Enquête 1: verslaggeving (op naam)  Tevredenheid m.b.t de wijze van verslaggeving  De wijze."

Verwante presentaties


Ads door Google