De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mediatheek R5 Good practice Economische instituten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mediatheek R5 Good practice Economische instituten."— Transcript van de presentatie:

1 Mediatheek R5 Good practice Economische instituten

2 Inhoud Overzicht economische domeinen Historie instituutscontacten Mediatheek R5 Werkwijze Resultaten

3 Economische Instituten Mediatheek R5 FH Communicatie (20) FH Financieel Management (23) FH Management, Economie en Recht (24) FH Marketing Management (26)

4 Facts & Figures Economische Instituten Aantal studenten: ca. 5000 Collectiebudget boeken: ca. € 25.000 Collectiebudget tijdschriften: ca. € 16.000 Normbudget boeken: ca. € 2000

5 Communicatie Afstudeervarianten Corporate communicatie analyse en strategie Corporate communicatie coördinatie en planning Marketing communicatie analyse en strategie Marketing communicatie coördinatie en planning Marketing communicatie concept en creatie

6 Financieel Management Afstudeerrichtingen Accountancy Bedrijfseconomie Fiscaal recht en economie Minor Financiële planning

7 Management Economie en Recht Afstudeerrichtingen Management Economie en Recht Financial Services Management Vastgoed en Makelaardij Minor Ontwerp een gebouw

8 Marketing Management Afstudeerrichtingen Commerciële economie International Business and Management Studies (IBMS) Small Business and Retail Management (SBRM) Minors Academische oriëntatie alfa-gamma Marketing Vrijetijdsbesteding - leisure

9 Historie Instituutscontacten Oude situatie (tot ca. 1999) Vrijwel geen samenwerking met als gevolg: - Mediatheek niet ingebed in het onderwijs - onbekendheid met faciliteiten mediatheek Een algemeen budget Collectievorming naar eigen inzicht Verouderde collectie

10 Historie Instituutscontacten Overgangssituatie (2000-2002) Nieuwe teamleider, nieuwe werkwijze Invoering budget per instituut Contactpersonen per instituut Realisatie informatiebalie

11 Huidige situatie Voorwaarden goede communicatie instituutscontacten gedegen voorbereiding affiniteit met het vakgebied vakinhoudelijke kennis Bevorderen positie als gelijkwaardige gesprekspartner

12 Huidige situatie Werkwijze Vakdocenten persoonlijk benaderd: via contactpersoon instituut opgebouwd ‘social network’ activeren bezoek op de werkplek van de docent

13 Huidige situatie Werkwijze (vervolg) In samenwerking met vakdocent: saneren (verouderde) collectie upgraden collectie, hiaten opvullen collectieonderdelen afstemmen op onderwijsinhoud

14 Huidige situatie Werkwijze (vervolg) Communicatie met instituut Overleg op afroep -snel inspringen op nieuwe ontwikkelingen -met vakdocenten en/of vakgroepcoördinatoren Persoonlijke benadering docenten (vice versa) binnen instituut: je gezicht laten zien! Presentatie Management Teams

15 Huidige situatie: resultaten Netwerk vakdocenten gerealiseerd Collectievorming in overleg met vakdocenten Docenten sturen studenten naar de mediatheek Vanuit onderwijs wordt specialist benaderd

16 Huidige situatie: resultaten (vervolg) Meerwaarde mediatheek is doorgedrongen Mediatheek ingebed in onderwijs Kwalitatief goede collectie, afgestemd op onderwijs Indien nodig tussentijdse ophoging budgetten

17 Huidige situatie : resultaten (vervolg) Digitaal aanbod als breekijzer Digitale collectievorming in overleg met instituten Workshop informatievaardigheden Ondersteuning talenpracticum i.s.m. instituut en actief meedenken ontwikkelingen Faciliteiten Mediatheek bekend en afgestemd op de behoeften (AV voorzieningen)

18

19 Bedankt voor de aandacht! Vragen, opmerkingen? Discussie?


Download ppt "Mediatheek R5 Good practice Economische instituten."

Verwante presentaties


Ads door Google