Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGeert Bos Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
E-Government Papier P@ssé
De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd
2
Vertreksituatie 2000 Verkokerde situatie Aanbodgericht
Kennis bij specialisten Organisatiegericht ipv proces/zaakgericht Geen online dienstverlening Veel tijd verloren (zoeken/praten) Kennis in backoffice Informatieondersteuning decentraal Veel handmatige werkzaamheden
3
Toekomstbeeld 2008 Compacte kennisorganisatie
Flexibele netwerkorganisatie Vraaggericht & interactief Zaak centraal Info real time beschikbaar INK fase 4 Handelingen gedigitaliseerd Regio Shared Service Centra’s Permanente effectmeting, bijsturing Informatie & kennis als kernwaarden
4
Van nummer 1 website naar nummer 1 kennisorganisatie
E-Team Virtueel begonnen, de digitale diensten Voorkant verbinden via Midoffice met Backoffice Internetdiensten ondersteund met Geometrie Basisregistraties op orde Achter elk product en dienst zit een proces Elk proces kent: actoren, doorlooptijd, fasen, basisgegevens en documenten En dat vormt een “zaak”of “kennis” dossier in MO Samenhang en context zijn geborgd door koppeling van zaken aan gegevensmagazijn Zaken komen binnen via verschillende kanalen
5
Multichanelling Web Post + Telefonie + Digid + MOZAIEK WINST CMS IPS
6
Het PP proces in relatie tot E-gov.
Start Implementatie Ontwerp Realisatie Fase 1 Fase 2 Fase 3 1 Mei 2004 31 augustus 1 April NU 1 Mei Flexwerken Realisatie Vergunning & handhaving Realisatie Digitale kluis Realisatie E-gov III Digikluis website, E-loket, GIS (basisregistraties) Gegevensmagazijn V&H
7
Planning 2005 Fase 1 (1 januari- 1 April)
Documentbeheer op de werkplek via intranet Mapbeheer op de werplek via intranet 100 zaaktypen geïnventariseerd (DSP proof) H-schijf via intranet (Novell) Testen, opleiding en instructie DIV proces in kaart t.b.v. fase 2 en 3 Bodediensten in kaart t.b.v. fase 2 0-meting afgerond (aantallen post etc.) Scanfunctie in beeld
8
Onderscheid in poststromen
Ter kennisname Ter afhandeling (sturing op kwaliteit) Post langs DIV Post direct naar afdelingen Boekwerken en tijdschriften Monitor kwaliteit t.b.v. kwaliteitshandvest is leidraad!
9
Planning 2005 Fase 2 (1 April - 1 oktober)
Start alle DIV post digitaal naar de werkplekken Testen, opleiding en instructie Evaluatie fase 1 Gefaseerde uitrol Afdeling Belastingen als eerste voor alle DIV post Per 1 april alle DIV TK post naar alle werkplekken Daarna Wethouder ICT, Marjan en Henk TA post Rest Publieksdiensten, rest college en AD TA Post Daarna gereed per 1 januari 2006 gehele organisatie
11
Planning 2005 Fase 3 (1 Mei - 1 september) Introductie Zaaksysteem
Functionaliteit Mozaïek (zaak) gereed 5 pilot zaken digitaal Testen, opleiding en instructie Vergunningverlening en handhaving in MOZAIEK Evaluatie fase 2 Status on-line alle intakes web + post m.b.t. geïmplementeerde zaken
12
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.