De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006."— Transcript van de presentatie:

1 Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006

2 Benchmarking Publiekszaken 2006 Agenda 9.30 – 10.15Opening en uitwisseling nieuws 10.15 – 10.30Uitkomsten KTO publiekszaken 10.30 – 11.45Terugkoppeling dataverzameling 11.45 – 12.15Voortgang focusgroepen: - werkproces uittreksel Burgerlijke stand - kwaliteitshandvest 12.15 – 12.30Vervolgafspraken en sluiting 12.30 – Rondleiding en aansluitend lunch

3 Benchmarking Publiekszaken 2006 Uitkomsten KTO Publiekszaken Het onderzoek Bezoekreden Ranking 59 gemeenten Uitkomsten aspecten Service Uitkomsten aspecten Gemeentehuis

4 Benchmarking Publiekszaken 2006 Het onderzoek Gelijktijdig in 59 gemeenten uitgevoerd mbv face-to-face interviews door TNS NIPO Circa 6.500 gesprekken gevoerd Voor het derde opeenvolgende jaar Uitkomsten voor jullie in te zien (alleen intern!)

5 Benchmarking Publiekszaken 2006 Redenen bezoek gemeentehuis (top 6) 200420052006 Paspoort33%26%29% Identiteitskaart9%16% Rijbewijs7%9% Uittreksel Burgerlijke Stand6%5%6% Uittreksel GBA4%5%6% Informatie opvragen5%4%

6 Benchmarking Publiekszaken 2006 Ranking op totaal tevredenheid Ridderkerk best scorende gemeente (8,0) in 2006 Gemiddelde totaal tevredenheid gestegen van 7,3 naar 7,4

7 Benchmarking Publiekszaken 2006 Oordeel aspecten service 200420052006 Vriendelijkheid8,1 Duidelijkheid informatie8,0 Deskundigheid7,9 8,0 Uiterlijke verzorging7,9 8,0 Inlevingsvermogen7,8 7,9 Totale doorlooptijd7,87,9 Prijs5,9 6,1 Totaaloordeel Dienstverlening7,6 7,7

8 Benchmarking Publiekszaken 2006 Enkele bevindingen Service Gemiddeld oordeel Service 7,7 (was 7,6) In grotere gemeenten worden de meeste service aspecten minder goed gewaardeerd. Alleen de deskundigheid is overal gelijk. Gemeenten tot 50.000 inwoners krijgen de hoogste score (7,8). 100.000+ blijft wat achter met 7,5. De deskundigheid van de medewerker wordt nog steeds het belangrijkst gevonden. Prijs en vriendelijkheid in de lift. Doorlooptijd en inleving dalers

9 Benchmarking Publiekszaken 2006 Oordeel aspecten gemeentehuis 200420052006 Wachttijd7,47,57,6 Overzichtelijkheid entree7,37,5 Bereikbaarheid7,4 Verwijzingsborden7,17,3 Privacy balies7,1 Openingstijden6,9 7,0 Parkeergelegenheid6,46,76,9 Totaaloordeel Gemeentehuis 7,3 7,4

10 Benchmarking Publiekszaken 2006 Enkele bevindingen Gemeentehuis Gemiddeld oordeel Gemeentehuis 7,4 (was 7,3) Wachttijd volgens bezoeker gemiddeld ruim 7 minuten 25.000 - 50.000 gemeenten scoren het beste 100.000+ scoort alleen beter op Privacy aan balie. Bereikbaarheid en Openingstijden scoren gemiddeld. Overig slechter (met name prijs: - 0,3 punt) De wachttijd wordt nog steeds het belangrijkst gevonden Privacy in de lift Overzichtelijkheid entree en Wachtruimte blijven licht dalen

11 Benchmarking Publiekszaken 2006 Terugkoppeling dataverzameling Invulpercentages Normatieve wachttijden balie en telefoon Aantal uur open op afspraak Elektronische afhandeling Uittreksel BS en Rijbewijs Legeskosten Uittreksel GBA en Rijbewijs Ziekteverzuim Burgerzaken … en wat jullie is opgevallen

12 Benchmarking Publiekszaken 2006 Invulpercentages (per 6 juni) Gemeente% basis voltooid % basis nvh % optioneel voltooid % optioneel nvh % totaal voltooid % totaal nvh 's-Gravenhage98,3%25,3%99,2%4,7%98,6%18,1% Rotterdam38,4%20,3%0,0% 24,9%13,2% Utrecht94,9%32,1%92,2%21,1%94,0%28,2% Benchmark96,3%15,8%81,5%28,9%90,9%20,6% NB: Exclusief indicatorencategorie Klanttevredenheid liggen de G3 percentages nvh voor de basisset circa 18% lager

13 Benchmarking Publiekszaken 2006 Normatieve wachttijd balie

14 Benchmarking Publiekszaken 2006 Normatieve wachttijd telefoon

15 Benchmarking Publiekszaken 2006 Aantal uren open op afspraak Op hoofdlocatie: Rotterdam (37 uur), Den Haag (26 uur), Utrecht (0 uur)?

16 Benchmarking Publiekszaken 2006 Afhandeling via internet van uittreksel BS Rotterdam: 3 (opmerking)? Den Haag: 4 Utrecht: 2

17 Benchmarking Publiekszaken 2006 Afhandeling via internet van rijbewijs Rotterdam: ? Den Haag: 2 Utrecht: 1

18 Benchmarking Publiekszaken 2006 Legeskosten uittreksel GBA

19 Benchmarking Publiekszaken 2006 Legeskosten rijbewijs

20 Benchmarking Publiekszaken 2006 Ziekteverzuim burgerzaken

21 Benchmarking Publiekszaken 2006 Voortgang focusgroepen Werkproces Uittreksel (afschriften) Burgerlijke stand Kwaliteitshandvest

22 Benchmarking Publiekszaken 2006 Tot slot Vervolgafspraken Sluiting Rondleiding Lunch


Download ppt "Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006."

Verwante presentaties


Ads door Google