Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdThijs Michiels Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Agressiehantering en het ombuigen van weerstanden
M. Overdijk en C. Nusselder
2
veiligheid medewerker veiligheid klanten
3
Analyse veiligheidsprobleem
Beleid Vroegsignaleren Risicotaxatie Bejegening Deskundigheidsbevordering Professionele norm/begrenzing Randvoorwaarden fysieke omgeving
4
Behaalde resultaten project agressiecoach
verbaal verzet verbaal dreigend dreigend gedrag materiaal fysiek klein fysiek groot Zelfbe-schadi-ging seksueel dreigend totaal 1ste helft 124 18 22 63 13 5 3 9 255 2de helft 73 15 59 4 183 197 36 37 122 17 10 6 438
5
Behaalde resultaten ACT
6
Wat is agressie ????
7
100 Frequentie 100 Extreem geweld ( Gijzeling ) Fysieke agressie
Agressie schaal 100 Extreem geweld ( Gijzeling ) Fysieke agressie Verbale agressie Non verbale agressie Conflict Communicatie 100 Frequentie
8
een of meerder partijen binnen het communicatie proces
Communicatie gaat over in conflict als, een of meerder partijen binnen het communicatie proces de norm(en) van een ander partij, al dan niet bewust, overschrijd(en).
9
Judo principes Heb respect voor je tegenstander Wees zorgvuldig
Omarm de weerstand van je tegenstander
10
Hoe krijg je het voor elkaar om weerstand om te buigen zodanig dat er vrijwillige medewerking komt ??
11
Pas een GREEP toe ! G gerichte vraag R reden / context E extra opties
E eindvoorstel P passend ingrijpen
12
Voor de GREEP zijn er de aannames waar men zich van bewust moet zijn om de geest leeg te maken
13
Als je er voor kiest om gemanipuleerd
te worden, kun je al niet meer gemanipuleerd worden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.