Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEmiel Verhoeven Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1 Peer Assesment Studenten beoordelen elkaar
2
2 Doel Er wordt je een spiegel voorgehouden Het ‘beter’ functioneren in een groep waardoor de groep beter functioneert. Minder belangrijk doel: Meelifters detecteren
3
3 WERKEN IN EEN TAAKGERICHTE GROEP SOCIALE EN COMMUNICATIEVE VAARDIGHEDEN WERKATTITUDE PROJECTBIJDRAGE Te beoordelen items
4
4 WERKEN IN EEN TAAKGERICHTE GROEP Kan goed samenwerken met de andere teamleden Komt met ideeën Kan keuzes maken Motiveert de groep SOCIALE EN COMMUNICATIEVE VAARDIGHEDEN Rapporteert goed naar andere teamleden Geeft nuttige feedback Gaat goed om met conflicten: Kan goed omgaan met constructieve kritiek Kan goed constructieve kritiek geven Te beoordelen items
5
5 Te beoordelen items (vervolg) WERKATTITUDE Werkt zelfstandig Neemt initiatief Werkt praktisch en resultaatgericht Heeft doorzettingsvermogen PROJECTBIJDRAGE Is aanwezig gedurende de afgesproken project-uren Besteedt de aanwezige uren daadwerkelijk aan het project Houdt zich aan de regels en gemaakte afspraken Heeft een grote inzet
6
6 Het formulier Telt mee voor 10 % in eindcijfer
7
7 Waar moet je op letten? Dat je niet op één incident oordeelt (i.p.v. het beeld gedurende het hele project) Je wilt geen “matennaaier” zijn
8
8 Nabespreking Er vindt een nabespreking met de groep plaats onder leiding van een tutor Valkuilen: Alleen aandacht voor negatieve scores Negatieve scores als “negatief” beschouwen
9
9 Test rol(len) die je speelt in een groep: http://www.thesis.nl/belbin/
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.