Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKrista Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Brand Design Inhoud
3
Identiteit - imago
4
Brand Design model
5
Merkinnerlijk De mentale merkidentiteit is: Het DNA van het merk
Waar het merk voor staat Wat het merk te bieden heeft Het merk ‘verwoord’ in zes begrippen
6
Vastleggen van het merkinnerlijk
Merkvisie Merkmissie Merkwaarden Merkpersoonlijkheid Merkbelofte Merk-kernconcept Toekomstbeeld markt en merk Hoe de merkvisie te realiseren Wat maakt het merk waardevol Het merk als mens Wat belooft het merk Het merk in één woord (‘haakje consument’)
7
Merkuiterlijk De visuele merkidentiteit is: De beeldtaal van het merk
Hoe het merk er uit ziet en zich gedraagt De vertaling in beelden van de mentale merkidentiteit Vertaald op basis van zeven begrippen
8
De 7 aspecten van het merkuiterlijk
Zien Voelen Horen Proeven Ruiken Taal Iconen de typerende zichtbare elementen de typerende tastbare elementen de typerende hoorbare elementen de typerende eetbare en drinkbare elementen de typerende geur-elementen de taal die het merk spreekt de typerende personen of characters
9
Merkgedrag 4 groepen van merkuitingen: A. Producten / diensten
B. Externe communicatie C. Interne communicatie D. Onderneming
10
Brand Design als lijnfunctie
11
Brand Design als staffunctie
12
Brand Design als lijn- en staffunctie
13
Strategisch Brand Design management
14
Operationeel Brand Design management
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.