Download de presentatie
1
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 6, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
2
Segmentatie, Doelgroepbepaling en Positionering
STP – Segmenting, targeting, positioning Segmentatie, Doelgroepbepaling en Positionering Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
3
Omschrijven markt Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
4
Omschrijven markt Segmentatie
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
5
Omschrijven markt Segmentatie Doelgroepbepaling
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
6
Omschrijven markt Segmentatie Doelgroepbepaling Positioneren
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
7
STP Segmenting Segment Targeting Positioning
Price Product Promotion Place Positioning Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
8
Marktsegmentatie Markt onderverdelen in delen
Binnen een segment homogeen Segment moet voldoende mensen bevatten Segment moet bereikbaar zijn Segment moet aantrekkelijk zijn Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
9
Marktsegmentatie Figuur 6.1
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
10
Marktsegmentatie Segmentatiemodel Motivaction
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
11
Marktsegmentatie Brand Strategy Research model Figuur 6.2
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
12
Doelgroepbepaling Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
13
Doelgroepbepaling Geconcentreerde marketing
gedifferentieerde marketing ongedifferentieerde marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
14
Positioneren Het ervoor zorgdragen dat een product of merk een duidelijke onderscheidende en wenselijke plaats inneemt in het hoofd van de afnemer, vooral in verhouding tot andere producten. Rik Riezebos Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
15
Positioneren Figuur 6.4 Mapping
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
16
Marketingmix Figuur 6.5 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
17
Marketingmix Waar kunnen we kopen? Distributie en veranderingen
Personal brands Service Winkels en internet Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
18
Marketingmix Wat kunnen we kopen? Productniveaus Nieuwe producten
Co-creatie Productiefase Eindontwerp Conceptfase Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
19
Marketingmix Wat betalen we? Vaststellen prijs
Veranderingen binnen prijsinstrument Prijstransparantie Nieuwe manieren van prijzen Pay per view Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
20
Marketingmix Hoe brengen we het onder de aandacht?
Communicatiemiddelen Communicatieinstrumenten Media Boodschap Traditioneel versus nieuw Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.