Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTine Gerritsen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN
Aggressieve verkoop Hoge prijzen Misleiding INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN Geplande veroudering Inferieure producten Slechte service INVLOED VAN MARKETING OP MAATSCHAPPIJ Te weining sociale producten Culturele vervuiling Te veel macht Materialisme INVLOED VAN MARKETING OP BEDRIJVEN Verwerving Toetredingsbarières Acties van burgers en de overheid om marketing te reguleren
2
Kwaliteit van het leven Lange termijn planning
Het recht te kiezen Veiligheid CONSUMENTISME Geïnformeerd zijn Gehoord worden milieutheorie Lange termijn planning Eco-systemen Vervuiling Groei Kritiek op marketing
3
Figuur 2.1 Milieu-duurzaamheidsmatrix
4
Figuur 2.2 Juridische kwesties waarvoor het management zich geplaatst ziet
5
PRINCIPES VAN RATIONELE MARKETING
Consument georiënteerd Maatschappelijke marketing Besef van de missie PRINCIPES VAN RATIONELE MARKETING Innovatie Waarde Heilzame producten Wenselijke producten Ontoereikende producten Aangename producten Maatschappelijk verantwoorde marketing
6
Figuur 2.3 Maatschappijgerichte indeling van nieuwe producten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.