Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRoel Dijkstra Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Evolutie of Revolutie?
2
Babylon in Marketing Concentrated Marketing Micromarketing
Consumer Oriented Marketing Differentiated Marketing Direct-Mail Marketing Direct Respons Television Marketing Innovative Marketing Societal Marketing Global Marketing Industrial Marketing Institutional Marketing Interactive Marketing Internal Marketing Mass Marketing Micromarketing Niche Marketing Relationship Marketing Target Marketing Telemarketing Undifferentiated Marketing Bankmarketing Cyber-marketing Seniormarketing Permission Marketing E-Marketing
3
Structuur Wat was Wat is Wat komt Besluit De “nieuwe” consument
De “nieuwe” visie op marketing Besluit
4
Er zullen slechts twee soorten ondernemingen
blijven bestaan de snelle en de dode
5
Wat was
6
Definitie Marketing is the selling of products that don’t come back to customers that do.
7
Definitie van een consument
Marketing is een samenraapsel van sluwe vossenstrekken, waaronder misleidende reclame en psychologische prijszetting om op legale manier centen uit de zakken van argeloze consumenten te schudden. Rik Duyck
8
De Vier Ps Marketing Mix Product Plaats Promotie Prijs
9
Marketing als een evenwaardige functie
Financieel Productie Marketing Human resources
10
Marketing wint aan belang
Financieel Human resources Marketing Productie
11
Wat is
12
Vertrekpunt - ingesteldheid
Functionele benadering = wat de marketeer doet om zijn resultaten te behalen Strategische benadering = de ingesteldheid van iedereen binnen de onderneming om klantgericht te werken
13
Stappen in het commercieel denken
Waar staan we nu?) Stap 1 Waar willen we staan? Stap 2 Hoe gaan we daar geraken? Stap 3 Welke manier is de beste? Stap 4 Hoe kunnen we controleren of we er zijn? Stap 5
14
Van Missie tot Gewenste Resultaten
Waarom we bestaan Kernwaarden Waar we in geloven Visie Wat we willen zijn Strategie Hoe we dat willen bereiken Balanced Scorecard Implementatie en Focus Strategische Initiatieven Wat we moeten doen Persoonlijke Doelstellingen Wat ik moet doen
15
De Vier Cs Marketing Mix Customer Solution Customer Cost Convenience
Communication Customer Cost
16
belangrijkste functie
Marketing als de belangrijkste functie Marketing Financieel resources Human Productie
17
De klant als de sturende factor Klant Human resources Financieel Productie Marketing
18
Wat komt De “Nieuwe” Consument
19
In the Age of Revolution,
the Future is not an Echo of the Past!
20
Evolutie in marketing denken
Traditioneel paradigma – massa marketing Transitioneel paradigma – doel marketing Nieuw paradigma – klanten marketing Opkomend paradigma – electronische marketing
21
Escaping the past and inventing the future – Hamel / Prahalad
22
Evolutie en Consumenten
Meer koopkracht Meer beschikbare goederen en diensten Veel informatie over ‘alles’ Gemakkelijker interactie, plaatsen en ontvangen van bestellingen Mogelijkheid tot vergelijken van gegevens over producten en diensten
23
Een “Nieuwe” visie op Marketing
Wat komt Een “Nieuwe” visie op Marketing
24
Het Doel is niet te speculeren wat ZOU kunnen gebeuren,
maar zich in te beelden wat je werkelijk KAN LATEN gebeuren!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.