Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAndreas Smets Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2
2
1.Inleiding In de klas verschillende opleidingen zoeken en verdelen over duo’s Bestuderen modulewijzer Voorbereiden volgende les Maken opdracht 1b en 1c 2.Presenteren in duo’s opdracht 1b en 1cStart maken opdracht 1d 3.Afronden opdracht 1 - FeedbackAfronden opdracht 1, verslag en schaalmodel 4.Presenteren van de tuinen op schaal, opdracht 2a, 2b, 2c Start met challenge 5Challenge 2c tijdlijn Verder met de challenge, 2c 6.Challenge 2d 2eVerder met de challenge, 2d 7.Challenge en uitleg 2eVerder met de challenge, 2e maken 8.Challange en manifest feedbackOpdracht 1, 2, reflectieverslag en procesverslag 9.Inleveren opdracht 1 en 2, procesverslag en reflectieverslag 10.Chaosweek Weekoverzicht
4
Agenda Opdracht 2E, manifest bespreken en inleveren Feedback Huiswerk (en de deliverebles)
5
Opdracht 2e Manifest Schrijf een manifest waarin jij je eigen identiteit als online professional verwoord. Gebruik hiervoor als inspiratie je online ervaring als iemand anders.
6
Manifest voorbeeld 4 keer per maand profiel checken, dagelijks twitter checken. Neem enkel vrienden aan die daadwerkelijk vrienden zijn, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Laat enkel berichten achter wanneer je geen andere mogelijkheden hebt. Wees grappig en gebruik veel nutteloze informatie. Correct taalgebruik is belangrijk. Af en toe een verkeerde zinsopbouw mag. Wees actief via twitter maar zorg ervoor dat je wel iets te zeggen hebt. Houd je profiel zo privé mogelijk. Sta open voor nieuwe ontwikkelingen maar denk van tevoren goed na wat je eraan kan hebben.
7
Een manifest of handvest is een beknopte, meestal puntsgewijze, weergave of opsomming van de stand- en/of uitgangspunten van een mens of een groep. 4 keer per maand profiel checken, dagelijks twitter checken Over welk uitgangspunt gaat dit? …
8
Een manifest of handvest is een beknopte, meestal puntsgewijze, weergave of opsomming van de stand- en/of uitgangspunten van een mens of een groep. 4 keer per maand profiel checken, dagelijks twitter checken Over welk uitgangspunt gaat dit? … Het gaat -waarschijnlijk- om de houding en betrokkenheid ten opzichte van de groep. Je zou dit als volgt kunnen opschrijven: Ik scan regelmatig mijn bronnen uit respect voor de anderen.
10
Neem enkel vrienden aan die daadwerkelijk vrienden zijn, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit Dit is een echt uitgangpunt. Maar het kan waarschijnlijk nog beknopter…. Sociaal ben je voor elkaar en niet voor jezelf. Meer volgers maakt mij niet blij, betere vrienden wel. Ik ben niet op zoek naar de meeste, maar meest dierbare volgers.
11
Laat enkel berichten achter wanneer je geen andere mogelijkheden hebt. Waar gaat deze uitspraak in feite over?
12
Laat enkel berichten achter wanneer je geen andere mogelijkheden hebt. Waar gaat deze uitspraak in feite over? Voor mij gaat “face to face” afspraken maken boven berichten op een internet community achterlaten.
14
Wees grappig en gebruik veel nutteloze informatie. ik wil mensen vrolijk maken, dat gaat soms boven inhoud? Correct taalgebruik is belangrijk. Af en toe een verkeerde zinsopbouw mag. Wees actief via twitter maar zorg ervoor dat je wel iets te zeggen hebt. Dit gaat over de rol in de groep en zegt iets over de moeite die je wilt doen om met anderen te communiceren. Kan het nog strakker? Houd je profiel zo privé mogelijk. Sta open voor nieuwe ontwikkelingen maar denk van tevoren goed na wat je eraan kan hebben.
15
Aan de slag! Lever je manifest in (of weet je nu al hoe en waar je moet corrigeren?) Wie wil feedback op de Challange?
16
Bestel bij de front office
17
Opdracht 2: Challenge Doelstelling: –inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft –het meten en rapporteren van de effecten HUISWERK LES 9: ALLES INLEVEREN, ZIE ONDER!
18
Opdracht 2 deliverables Je hebt een filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt, geef de link. Vertel over de aspecten van je nep identiteit en welke effecten dit kan hebben. Hoe heb je je nep identiteit tot leven gebracht, welk concept/idee heb je bedacht om zo populair mogelijk te worden of heb je een ander doel nagestreefd? Ben je een grens tegengekomen? Alles mag maar niet alles doe je, waar ligt voor jou de grens? Hoe heb je het werken met een nep identiteit ervaren, welke inzichten heb je gekregen? Welke effecten heb je gemeten? Met andere woorden: hoe is het gegaan? Hoe heb je de effecten gerapporteerd en waarom op deze manier? Laat het volgende zien: Publicaties op je online community. Presenteer het proces van je nep identiteit met onder andere de tijdbalk. Verbind conclusies aan belangrijke bevindingen. Manifest van jezelf als online professional. Reflectie op de gehele periode.
19
Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - zijn de drie beelden (dier, figuur en auto) treffend gekozen? - Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend? Opdracht 2, challenge - Komt de identiteit goed uitgedacht over? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? - Is de tijdlijn helder en compleet? - Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? - Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)? Het werk is zakelijk van inhoud en structuur.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.