Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGuus Devos Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Cop Ontwerpprojecten / Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Vergelijking met RBL, 8 april 2010
2
Programma n 14.00 Intro n 14.30 workshops 1a en b: n a Adaptive Expertise vs Reflective Practitioner n b Wederkerigheid n 15.45 (gezamenlijk) Meten van het leereffect n 16.45 Brown Paper volgende sessies n 17.00 Borrel
3
VOO en RBL n Bij VOO brengen we de theorievorming in bij de verder praktische ruimte (praktijkopdrachten, beroepsproducten). n Bij RBL wordt de praktijk ingebracht in de verder theoretische ruimte.
4
VOO Kennisvraag Praktijkvraag Competentievraag Kennis Oplossing Competentie Vraag ontwikkelen: Valideren: Criteria Review:
5
RBL, context UCM: Open Curriculum, Problem-Based Learning, driejarige Bachelor Ons onderzoek: Transfer of knowledge and skills and adaptive expertise (Wilfred) Social engagement (Oscar) Gemeenschappelijke thema’s: Curriculum ontwikkeling Life-long learning Collaboration in learning
6
De onderwerpen en VOO n Reflective practioner: studenten criteria laten ontwikkelen en oplossing laten toetsen (reflection in action / on action). n Wederkerigheid/refl.pract.: via de kennisvraag. n Leereffect meten: review op de TFG, student toont aan dat doelstellingen behaald zijn.
7
Doelstelling voor vandaag n Workshops 1 a+b: n Verkennen van het begrip n Wat betekent dit voor het onderwijs en de inrichting ervan n Eindproducten: (top)3 realistische leerdoelen en (top) 3 aanbevelingen voor de inrichting n Meten van het leereffect:hoe gaan we onze top 3 /6 leerdoelen meten, wat zijn geëigende tools of assessment? n BPS: welke van deze aanbevelingen moeten terugkomen in volgende bijeenkomsten van de CoP?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.