De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op: www.surfgroepen.nl/sites/ontwerpprojecten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op: www.surfgroepen.nl/sites/ontwerpprojecten."— Transcript van de presentatie:

1 De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op: www.surfgroepen.nl/sites/ontwerpprojecten (onderdeel kennisbank)www.surfgroepen.nl/sites/ontwerpprojecten En heet: Workshop introductie digitale coach-2

2 Huidige situatie n Wie heeft er al een plan van aanpak voor het afstuderen? n Wie is daar volledig tevreden over? n Wie denkt dat het goed genoeg is? n Wie denkt dat zijn begeleider het goed genoeg vindt? n Wie vindt dat het maken van een uitgebreid/doordacht plan van aanpak een belangrijk onderdeel is van het doen van een (afstudeer)project?

3 Current situation n Creating a plan of approach is difficult (especially for inexperienced students). n Students don’t experience the creation of a plan of approach is part of the ‘real’ work. n Bad PoA’s lead to troublesome projects. n Most students learn the importance of a PoA by failure. This is often not an appreciated lesson.

4 Trouble area’s (which most likely go wrong) n Client mostly validates (even if problem definition and/or results are bad) n Criteria are non existent or at best too global to be of any use n Competence growth is not what was expected / planned n Knowledge question get’s no (serious) attention n Solution usually doesn’t Knowledge Q (research q) Real-life Q (practical problem) Competence Q (generic) Knowledge Solution Competences Criteria

5 Vragenlijst n Ja (1 pt), beetje (0.5 pt), nee (0 pt) n Ik weet precies wat de opdrachtgever van de praktijkvraag wil bereiken n Ik weet precies waar ik op ‘afgerekend wordt’ aan het einde van het project n Ik weet precies wat ik ga leren in dit project n Ik weet precies welke stappen nodig zijn om dit project af te ronden n Ik heb de beschikking over alle kennis/vaardigheid die nodig is om het project af te ronden

6 De digitale coach n www.surfgroepen.nl/sites/ontwerpprojecten/dc

7 Laboratory testresults DC Worth the effort (would have helped me)91% Want to use it next time59% Would recommend it to others77% Should be at hand for everyone to use91% Should be obligatory45% Only useful if you get stuck36%

8 Field test UsersNon users Did it helpYes (50%), Little (25%), No (25%) - UsabilityEasy (33%), Doable (56%), Difficult (11%) - Will be using itYes (67%), No (33%) OrganizationWorkshop (67%), Obligatory (22%) Workshop (67%), obligatory (22%)

9 Field test 2 n Teachers unanimous: best poa’s ever n Students mixed (partly enthousiastic, partly weary of alle the questions)

10 En nu Gebruik digitale coach? Vervolgworkshop op komende vrijdagmiddag (12 febr, 13.00u) Verwachting voor de workshop: Begindeel coach af, Tweede deel coach mee begonnen. Julie hebben vragen Ik wil weten: Hielp het voor jezelf? Hielp het in de discussie met docent en opdrachtgever?


Download ppt "De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op: www.surfgroepen.nl/sites/ontwerpprojecten."

Verwante presentaties


Ads door Google