Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFenna Adam Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek De kennisvraag centraal? Community of practice 12 juni 2007
2
Drie stromen, drie vragen, gecombineerd in één project n P: Oplossen van praktijkprobleem voor opdrachtgever n K: Ontwikkelen van kennis voor kennisopdrachtgever n C: Ontwikkelen van competenties (opdrachtgever is student / opleiding)
3
Knelpunten bij de kennisvraag n Helderheid kennisvraag n Helderheid gewenste output n Ondersneeuwen ten opzichte van de praktijkvraag (zien we ook gebeuren met competentievraag) n Kwaliteit van de output
4
Welke kennis wordt gevraagd? n Conceptuele kennis: n “heeft het zin om bij stedelijke vernieuwingsprojecten te werken met varianten in tegenstelling tot één model” n Project levert één bijdrage in een reeks -> resultaten worden door een ander tot publicatie omgezet. n Feitenkennis: n “welke actoren zijn er bij een stedelijk vernieuwingsproject” n Project levert direct een antwoord, dit kan bij volgende projecten worden aangevuld n Methodekennis: n “op welke wijze kun je bewoners – het beste – bij een stedelijk vernieuwingsproject betrekken” n Project levert direct een antwoord, bij volgende projecten dan dit antwoord worden uitgebreid in twee richtingen: verbeterde methode in zelfde context, of (aangepaste) methode uitgetest in andere context
5
Helderheid gewenste output, discussie n Wat zou de output op de kennisvraag moeten zijn? Is dit afhankelijk van het type kennis? In hoeverre willen we dit vooraf voorschrijven? Wat kunnen/moeten we opnemen in de handleiding? n Notities op flipover, evt. gesplitst naar conceptuele kennis, feitenkennis en methodenkennis
6
Twee groepen n Groep 1 (deze zaal): Ondersneeuwen tov de praktijkvraag n Groep 2 (zaal hiernaast): (gebrek aan) Kwaliteit van het product n Vraag: wat zijn bruikbare aanbevelingen om dit te verbeteren, deze worden in de handleiding verwerkt n Graag per groep een terugkoppeling n Terug om: n Na terugkoppeling: bepaling onderwerpen voor de volgende community-sessies
7
Terugkoppeling groepen n Conclusies/ Aanbevelingen groep 1 (ondersneeuwen) n Conclusies/ Aanbevelingen groep 2 (kwaliteit)
8
Vervolgonderwerpen n Schrijf uw leervragen (één per geeltje) op, ingedeeld naar: n Kennisstroom n Praktijkstroom n Competentiestroom n Organisatie van ontwerpprojecten n Overige leervragen n Plak de geeltjes op de van toepassing zijnde flappen, kijk of er al gelijkwaardige vragen hangen (clusteren)
9
Prioriteren na clustering n Ieder mag maximaal vijf leervragen kiezen die behandeld zouden moeten worden (kleine rondjes) n Ieder mag één onderwerp een tegenstem geven (grote rondjes)
10
Samenvatting n Resultaat output n Resultaat ondersneeuwen n Resultaat kwaliteit n Resultaat onderwerpen volgende keer. n Borrel
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.