De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL

Verwante presentaties


Presentatie over: "Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL"— Transcript van de presentatie:

1 Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Rene Herlaar 10 september 2008

2 Even voorstellen.... Bouwkundig ingenieur Contact: 1996 : Libertel
Diverse management functies in netwerk bouw en interconnect en roaming contract management Implementatie nummer portabiliteit 2006: manager retained organisatie netwerk Opzetten retained organisatie en managen outsourcing contract en netwerk implementatie Contact: Mobiel: Individual member van de International Association of Outsourcing Professionals NGI 10 september 2008

3 Inhoud Iets over Vodafone... Waarom uitbesteden zo kritisch is
Waarom outsourcing? De aanpak Resultaten na een jaar Wat zijn de volgende stappen? NGI 10 september 2008

4 Iets over Vodafone Deelnemingen in 25 landen, Partner netwerken in 40 landen
Image here NGI 10 september 2008

5 Vodafone NL Netwerk Topologie Waarom uitbesteden voor ons zo kritisch is
Access Fase 1 Core Fase 2 Managed Services by NGI 10 september 2008

6 Waarom outsourcing? Sourcing strategie volgt de veranderingen in business strategie
Snel veranderende mobiele markt Stimuleren van de omzet en focus op kostenreductie in Europa Innovatie en inspelen op totale communicatie behoefte van onze klanten Realiseren van sterke groei in nieuwe groeimarkten NGI 10 september 2008

7 Waarom outsourcing? Lokale strategische afwegingen in Nederland
Vrijspelen van management tijd om de nieuwe strategie te implementeren Carriere perspectieven van onze ongeveer 300 medewerkers Sneller reactievermogen op technische ontwikkelingen Cost leadership First mover advantage NGI 10 september 2008

8 Onze aanpak Van idee tot implementatie
Van kernteam tot projectorganisatie Betrek HR zo vroeg mogelijk Communicatie is kritisch Betrek de betrokken medewerkers zo ver mogelijk in het proces Kies de juiste partner Due diligence Ingangdatum contract en grace periode Markeer het eindpunt als begin Transitie en transformatie NGI 10 september 2008

9 Resultaten na een jaar Outsourcing
Veel administratie Hard werken aan partnership Meer kansen voor medewerkers; KPI’s aanmerkelijk verbeterd Kosten duidelijk in beeld Processen in kaart en nauwlettend onder controle Demand Organisatie tijdig bouwen is key In lijn met de business case NGI 10 september 2008

10 Wat zijn de volgende stappen?
Interne organisatie aan nieuwe structuur aanpassen Verder bouwen aan de partnership cultuur Processen vereenvoudigen Technologische innovatie Innovatieve prijsmodellen en structueren die marktontwikkelingen volgen NGI 10 september 2008

11 Dank u! NGI 10 september 2008


Download ppt "Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL"

Verwante presentaties


Ads door Google