Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJuliana Verbeke Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Stappenplan gladheidsbestrijding fietsroutes Otto van Boggelen, programmamanager CROW-Fietsberaad “WOW-Zuid-Holland, 10 juli”
2
, A) Beleidsplan gladheidsbestrijding Probleemanalyse en doelstelling B) Uitvoeringsplan en uitvoering C) Evaluatie Motorvoertuigen Integrale kaart en communicatiestrategie Netwerken Prestatie-eisen Infrastructuur Communicatiestrategie D) Verbeteren Budget en/of ambitie Voetgangers Fietsers Vaststellen netwerken: Standaard (B-netwerk) Extreme situaties (A-netwerk) Gladheidgevoelige locaties Overige wegen en paden Communicatiestrategie Prestatie-eisen (output)
3
Waarom een apart hoofdstuk fiets? Veiligheidsdoelstelling -> veel fietsslachtoffers Andere routes –Andere herkomsten en bestemmingen –Ontvlechten Andere voertuigkenmerken –Evenwichtsvoertuig –Smalle banden -> dooimiddel wordt niet ingereden –Smalle banden -> sneeuw wordt niet geplet Andere temperatuur- en vochtigheidskarakteristieken
4
, A) Beleidsplan gladheidsbestrijding Probleemanalyse en doelstelling B) Uitvoeringsplan en uitvoering C) Evaluatie Motorvoertuigen Integrale kaart en communicatiestrategie Netwerken Prestatie-eisen Infrastructuur Communicatiestrategie D) Verbeteren Budget en/of ambitie Voetgangers Fietsers Vaststellen netwerken: Standaard (B-netwerk) Extreme situaties (A-netwerk) Gladheidgevoelige locaties Overige wegen en paden Communicatiestrategie Prestatie-eisen (output)
5
Compleet netwerk voor fietsers Helder verwachtingspatroon & continuïteit NIET hetzelfde als routes gladheidsbestrijdingsvoertuigen Standaard (B-netwerk) + extreme situaties (A-netwerk) Afgeleid van hoofdfietsroutes Max. afstand woning-netwerk + andere wegbeheerders Gevoelige locaties en overige netwerken Prestatie-eisen –Uitrukcriterium, max bestrijdingstijd, dooimiddelgebruik
6
, A) Beleidsplan gladheidsbestrijding Probleemanalyse en doelstelling B) Uitvoeringsplan en uitvoering C) Evaluatie Motorvoertuigen Integrale kaart en communicatiestrategie Netwerken Prestatie-eisen Infrastructuur Communicatiestrategie D) Verbeteren Budget en/of ambitie Voetgangers Fietsers Vaststellen netwerken: Standaard (B-netwerk) Extreme situaties (A-netwerk) Gladheidgevoelige locaties Overige wegen en paden Communicatiestrategie Prestatie-eisen (output)
7
Communicatiestrategie Intern en extern Tweerichtingsverkeer wegbeheerder burger Beter beeld van gladheid en inspanning wegbeheerder –Kaart met gladbestrijdingsroutes fietsers –Tips voor fietsers –Actuele voorspelling –Actueel beeld van gladheidsbestrijding –Actueel beeld van valpartijen Burgers en bedrijven informeren en stimuleren Verzamelen klachten en ongevallen -> evaluatie
8
Gladdefietsroutes.nl
9
Verloop meldingen
10
, A) Beleidsplan gladheidsbestrijding Probleemanalyse en doelstelling B) Uitvoeringsplan en uitvoering C) Evaluatie Motorvoertuigen Integrale kaart en communicatiestrategie Netwerken Prestatie-eisen Infrastructuur Communicatiestrategie D) Verbeteren Budget en/of ambitie Voetgangers Fietsers Vaststellen netwerken: Standaard (B-netwerk) Extreme situaties (A-netwerk) Gladheidgevoelige locaties Overige wegen en paden Communicatiestrategie Prestatie-eisen (output)
11
, A) Beleidsplan gladheidsbestrijding Probleemanalyse en doelstelling B) Uitvoeringsplan en uitvoering C) Evaluatie Motorvoertuigen Integrale kaart en communicatiestrategie Netwerken Prestatie-eisen Infrastructuur Communicatiestrategie D) Verbeteren Budget en/of ambitie Voetgangers Fietsers Vaststellen netwerken: Standaard (B-netwerk) Extreme situaties (A-netwerk) Gladheidgevoelige locaties Overige wegen en paden Communicatiestrategie Prestatie-eisen (output)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.