Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHanne Wouters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Ziggie Wijnen & Marlie van Meer 22-10-2009
2
Hoeveel weten wij over ons koopgedrag?
3
Wat is neuromarketing? Doel van Neurowetenschap? Toekomst van Neuromarketing? ◦Politiek ◦Filmstudio’s ◦Justitie
4
Het onderzoek Concept “Merk”, besluitingsproces. FMRI: bepaald hersengebied uitlichten. SST: emotioneel engagement.
5
Sluikreclame American Idol Cingular Wireless Coca-Cola Ford
6
Spiegelneuronen “Doe mij maar hetzelfde” Premotorische gebied. Neutronen die aanslaan als een bepaalde handeling wordt verricht en als diezelfde handeling wordt waargenomen bij anderen.
8
Subliminale reclame “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet” Subliminale reclame zijn visuele, auditieve of andere zintuiglijke boodschappen die niet bewust worden waargenomen en die alleen door het onderbewuste opgevangen kunnen worden.
12
Rituelen en bijgeloof Invloed en controle op de toekomst in turbulente tijden.
13
Somatic Markers = de verkorte weg in je hersenen Waarom bijvoorbeeld Audi? Angst verspreidt zich sneller dan wat dan ook!
14
Verkoop aan zintuigen Geur en geluid doorslaggevender dan de aanblik Sensory Branding Kleur <> Zwart/Wit
15
Kleur Zwart/Wit
16
Verkoop aan zintuigen Sound Branding Franse wijn of Duitse wijn? Is de neuromarketing al zover dat we hiermee kunnen voorspellen of een product een succes of een mislukking zal worden?
17
Neuromarketing 80% van de producten mislukt, binnen 3 maanden na introductie Marktonderzoek = onbetrouwbaar? Onderzoek Quizmania Wat mensen zeggen en voelen komt niet overeen!
18
Seks in reclame Verkoopt seks? 1/5 van de reclames gebruikt seks Seks is overal
19
Calvin Klein
20
Seks in reclame Seksuele prikkels kan de effectiviteit van de reclame verstoren Calvin Klein, nieuwste jeanslijn Verkoopt seks of de controverse eromheen?
21
Seks in reclame Schoonheid in reclame Seks in reclame = het vervullen van verlangens > in de toekomst wordt het steeds explicieter
22
Een nieuwe toekomst! Samenkomst van wetenschap en marketing 90% van ons koopgedrag vindt in ons onderbewuste plaats Hoe duurder het product, hoe groter ons genot
23
Wat voor invloed zal de neurowetenschap hebben op hoe en wat we in de toekomst zullen aanschaffen?
24
Bedankt voor uw aandacht Ziggie Wijnen & Marlie van Meer
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.