De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting

Verwante presentaties


Presentatie over: "Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting"— Transcript van de presentatie:

1 Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting

2 Figuur 16.2 Kosten per eenheid op verschillende productieniveaus

3 Figuur 16.3 Kosten per eenheid als een functie van de verzamelde productie: de ervaringscurve

4 Figuur 16.4 Inelastische en elastische vraag

5 Tabel 16.1 Hoe kortingen de omzet en de winst beïnvloeden*

6 Figuur 16.5 Belangrijke overwegingen in de prijszetting

7 Figuur 16.6 Break-evengrafiek voor de prijszetting op basis van de streefwinst

8 Tabel 16.2 Break-evenhoeveelheid en winst bij verschillende prijzen

9 Figuur 16.7 Kostengeoriënteerde prijszetting versus op beleefde waarde gebaseerde prijszetting

10 Tabel 16.3 Invloed van verschillende offertes op de verwachte winst

11 Figuur 16.8 Vier prijspositioneringsstrategieën

12 Tabel 16.4 Prijsstrategieën voor het assortiment

13 Tabel 16.5 Prijsaanpassingsstrategieën

14 Figuur 16.9 Programma voor de reactie op de prijsverlaging van een concurrent


Download ppt "Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting"

Verwante presentaties


Ads door Google