De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix."— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 9 Handelspromotie

2 Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix. Begrijpen wat het verschil is tussen handelspromotie en consumentenpromotie. Gebruikmaken van handelspromotiemiddelen om sterke banden te ontwikkelen met leden in het marketingkanaal. Weten wanneer en hoe elk handelspromotiemiddel is te gebruiken. Overwinnen van de barrières voor effectief gebruik van handelspromotie.

3 Figuur 9.2 Verdeling van marketinguitgaven

4 Figuur 9.3 Handelspromotie

5 Figuur 9.4 Handelskorting

6 Figuur 9.5 Handelsincentives

7 Figuur 9.6 Vijf categorieën inkopers die naar vakbeurzen gaan

8 Figuur 9.7 Belangrijkste categorieën relatiegeschenken

9 Figuur 9.8 Grootste tekortkomingen van POP-displays van fabrikanten

10 Figuur 9.9 Effectieve POP- displays

11 Figuur 9.10 Doelen van handelspromotie


Download ppt "Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix."

Verwante presentaties


Ads door Google