Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEvelien Verstraeten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Competentiedoelen begrijpen wie marketeers zijn, waar ze werken en wat de rol van marketing is in een bedrijf uitleggen wat marketing is en hoe dit proces waarde oplevert voor alle betrokkenen begrijpen dat marketing van toepassing is op een groot scala aan goederen en diensten waarde begrijpen vanuit het standpunt van de klant, de producent en de samenleving uitleggen wat de basisprincipes van marketingplanning zijn en uit welke instrumenten de marketingmix bestaat die in het marketingproces wordt gebruikt uitleggen hoe het marketingconcept is geëvolueerd Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
2
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Welkom in een merkenwereld Welkom bij “het merk Ik” Wie en waar van marketing Marketing: met alle functies samenwerken De waarde van marketing Bevredigen van behoeften Nut creëren Ruilrelaties Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
3
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
4
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Evolutie van het marketingconcept Product- en productietijdperk Verkooptijdperk Consumententijdperk Het Nieuwe Tijdperk: geld verdienen en ethisch handelen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
5
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Wat leent zich voor marketing? Consumptiegoederen en -diensten Business-to-businessgoederen en -diensten Non-profitmarketing Marketing van ideeën, plaatsen en mensen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
6
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
De marketing van waarde Waarde vanuit het standpunt van de klant Waarde vanuit het standpunt van de verkoper de waarde van een klant berekenen waarde aan belanghebbenden bieden door concurrentievoordeel te creëren waarde toevoegen door de waardeketen Waarde vanuit het standpunt van de samenleving Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
7
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
8
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
9
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing als een proces Marketingplanning Marketinginstrumenten: de marketingmix Product Prijs Plaats Promotie Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
10
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.