De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Competentiedoelen 1.zeggen wat reclame is en de belangrijkste soorten reclame beschrijven 2.beschrijven hoe een reclamecampagne wordt ontwikkeld 3.uitleggen hoe marketeers reclame evalueren 4.uitleggen wat verkooppromotie is en de verschillende soorten verkooppromotieactiviteiten voor de handel en de consument beschrijven 5.uitleggen welke rol public relations speelt 6.de stappen van de ontwikkeling van een pr ‑ campagne beschrijven 7.uitleggen welke rol sponsoring speelt

2 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Reclame: het imago van marketing Soorten reclame productreclame institutionele reclame doe-het-zelfreclame Wie ontwikkelen een reclamecampagne?

3 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPRoPOSITIE COMMUNICEREN

4 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN De ontwikkeling van een reclamecampagne Stap 1: de doelgroep benoemen Stap 2: doelstellingen m.b.t. boodschap en budget bepalen doelstellingen inzake boodschap doelstellingen inzake budget Stap 3: de advertenties/spotjes ontwerpen Stap 4: de advertenties/spotjes pretesten Stap 5: soort(en) media en het mediarooster kiezen veranderingen in mediagebruik waar de boodschap te verkondigen: traditionele media internetreclame

5 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

6 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

7 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

8 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

9 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

10 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN media inroosteren: wanneer de boodschap verkondigen media inroosteren: hoe vaak de boodschap verkondigen doe-het-zelfreclame Stap 6: de reclameboodschappen evalueren

11 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

12 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Verkooppromoties Op de handel gerichte verkooppromoties kortingen zichtbaarheid van de bedrijfstak vergroten Op de consument gerichte verkooppromoties prijsgerichte verkooppromoties aandachttrekkende verkooppromoties

13 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

14 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN (vervolg)

15 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Public relations Doelstellingen van public relations Pr-campagne plannen Pr-activiteiten

16 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN

17 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN Sponsoring Doelstellingen van sponsoring Vormen van sponsoring

18 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE COMMUNICEREN


Download ppt "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE."

Verwante presentaties


Ads door Google